fredag 9 mars 2018

Tre småpaletter - del 1

De senaste åren har marknaden exploderat vad gäller ögonskuggpaletter. Jag tycker det är roligt att det finns så mycket att välja bland och jag har utökat min samling ordentligt. Dock så är de flesta paletter stora, vilket gör dem olämpliga att resa med och det kan vara bra att ha ett par av mindre format ibland. När jag var i USA senast så köpte jag tre stycken mindre paletter och jag tänkte visa dem i tre olika inlägg. Jag börjar med den här lilla paletten med sex skuggor från Maybelline. 
Shayla är en youtuber som har sisådär en halv miljon prenumeranter. Jag har inte följt henne så jag hade ingen aning om vem hon var när jag köpte den här lilla paletten på Walgreens vid Beverly Center i Los Angeles. Dessa paletter fanns i flera varianter och jag gav en till en väninna också. 
Den är verkligen supersmidig i formatet och mäter 9,5x5,5 cm och är tunn och bra. 
Nyanserna är väldigt användbara. Jag kanske hade velat ha en mer mellanbrun skugga att lägga i globlinjen, jag hade kunnat byta en av de guldiga nyanserna mot en sådan, men annars är jag nöjd. 
Det är inte supertryck i skuggorna, men de är heller inte dåliga. En vardagspalett som funkar helt enkelt. Jag upplever att denna håller bättre kvalitet än Maybellines Nude-paletter som jag inte gillar alls pga att de är gryniga och dåligt pigmenterade. Ca tio dollar fick jag punga ut med.


2 kommentarer:

Lotta L sa...

Fina färger! Och tack för info om dom andra Maybelline paletterna. Då aktar jag mig för dom!

Ninni sa...

Ja, det finns liksom bättre...