söndag 7 maj 2017

Tio tomma

Här kommer de senaste av mina tio tomma.

  • Decléor Hydra Floral Anti-Pollution hydrating gel cream. Skön ansiktskräm som är lite åt det tunnare hållet. Doftar som Estée Lauders klassiska parfym Pleasures. Gillar! Tror den kom med den necessär som Decléor gav ut i samarbete med Dagmar och som jag sedermera hittade på rea för ingen peng alls.
  • Dermalogica Pure Night, denna har bott i min resenecessär ihop med krämen ovan. Gillar denna också, skön kräm som är oparfymerad. Svårt dock att se verkan när man bara använder den någon natt då och då. 
  • Eveline Cosmetics Bio Hyaluron 4D Body Lotion, passerade ganska obemärkt, också från min resenecessär. Doftade inte så gott. 
  • Cicamed Serum C antioxidant, skönt serum men då flaskan var så liten så märkte jag nog faktiskt ingen skillnad på min hud (som för övrigt nästan alltid mår bra såhär års). Denna kom nog med Skincity-kalendern om jag minns rätt. 
  • Simple Kind to Skin Refreshing Facial Wash Gel, haha allt verkar ha tagit slut i min resenecessär på sistone, tänkte inte på det faktiskt. Men jag har ju fladdrat runt lite under våren till Stockholm och London. Denna var en enkel rengöringsgel som gjorde sitt jobb bra utan att torka ut, men den kanske inte var så spännande direkt. Minns inte var jag köpte den...
  • Ellos Wash your hands, jag brukar inte ha med handtvål så ofta (använder mest Bliw annars). Men tänkte att ni ville veta att Ellos har egna kroppsprodukter. Denna var helt okej, men inte så spännande, kanske inte min favoritdoft. 

  • H&M rouge i nyansen Golden Peach. Älskar älskar älskar detta rouge. Bästa nyans jag testat. Har en ny dosa. 
  • La Roche-Posay Cicaplast läppbalsam i tub. Superskönt på läpparna, men försvann in lite för fort. Jag gillar när det ligger kvar och känns skyddande. 
  • Rosenserien Lip Balm i Blueberry. Jag har haft ett cerat från Rosenserien förut och det gillade jag jättemycket. Detta var lite märkligt. Första halvan var lite åt det gryniga hållet och andra halvan blev plötsligt väldigt oljig. Kanske hade det förvarats vid fel temperatur? Jag tycker inte det doftar blåbär, det doftar inte så gott faktiskt. 
  • Bitchbalm, mycket skönt läppcerat med körsbärsdoft från allas vår darling Lipglossbitch. 

Ni ser hur älskat mitt rouge från H&M var... det går dock inte att få jämnt på borsten när det är såhär lite kvar.
Ja, och så har vi givetvis lite prover och sheetmasks. Den lilla längst till vänster är från The Estée Edit och är en fuktkräm som ska trolla bort porerna och matta ned. Den gillar jag! Den funkar!

Sen har vi Acasias omtalade mask. Den har hållare som man fäster runt öronen för bättre passform. Det gillar jag. Dock så tyckte inte jag den gjorde någon större skillnad för min hy, jag kände mig faktiskt lite torr efter användning. Jättekonstigt.

Den högra masken är en fuktmask med jordgubb. Trots att den satt sämre än Acasiamasken så gillade jag den mer. Faktum är att när jag tittade mig i spegeln efteråt så tyckte jag att jag såg väldigt slät och faktiskt lite yngre ut. Tror jag köpte denna i Spanien, ska se om jag hittar den igen när jag åker ned i juli.


4 kommentarer:

Lotta L sa...

Måste kolla in det rouget!!!
Och så måste jag titta på den där krämen som mattar ner. Sånt gillar jag! (och behöver)

Ninni sa...

Rouget är lätt att få tag i och billigt. Krämen finns tyvärr inte i Sverige... som så mkt annat. Tyvärr.

Kerstin sa...

Kul med lite Simpel! Jag testade lite grejer från dem för några år sedan, och de var väldigt prisvärda vill jag minnas.

Ninni sa...

Kerstin, ja de är budget-basic. 😀