fredag 31 mars 2017

Murad - Age-Diffusing Firming Mask

Den här godbiten damp ned i ett pressutskick häromsistens. Det är en mask som heter Age-Diffusing Firming Mask och den kommer från Murad. Jag som trodde Murad hade slutat säljas i Sverige, men de verkar ha ändrat på detta för i pressutskicket står att de bl a säljs hos Eleven, på NK och Sephora.

Denna mask beskrivs som en lyxig krämmask som gör huden fastare och mer elastisk. Den ska strama upp och minska slapp hud samt ge lyster. Den ingår i en serie som Murad döpt till Resurgence och den riktar sig till hormonellt åldrad hud. Med hormonellt menar de att kollagenet i huden försvinner snabbare när man är i klimakteriet. Masken innehåller bl a alger, brasilianska fruktextrakt samt sheasmör.

Masken, som kommer i en praktisk pumpflaska, ska användas 1-3 gånger i veckan och sitta i tio minuter innan den sköljs bort. Jag drog på ett lager och lät den verka men när jag skulle skölja bort den så hade huden sugit åt sig nästan allt så jag undrar om inte denna går att sova med också. Ska nog testa. Doften är obefintlig.  Huden blev mjuk och fin, men jag märkte inte av någon direkt sammandragande känsla, å andra sidan har jag inte direkt många rynkor, mest kring ögonen och på halsen. Ska testa den mer ingående på halsen tror jag och om jag märker skillnad där så lovar jag återkomma.

Murad Age-Diffussing Firming Mask kostar kring 949 kr för 50 ml.

Inga kommentarer: