söndag 5 mars 2017

Hudvård från Tebiskin

På Daisy Beauty Expo hade Derma ProMedical ett rum. De hade lite olika saker att visa och jag fick bl a svara på frågor om min hud. Efter mässan så skickade de hem ett paket med utvalda produkter som ska passa just nu. Mycket bättre än att bara dela ut random, eller hur! Märket satsar på få produkter och enkla rutiner som ska fungera även när hudtillstånden är mer krävande.

Alla produlter är fria från parfym och ska ha en maxdos av aktiva ingredienser utan att ge oönskade effekter. De ska vara koncentrerade, vilket gör dem dryga och de ska vara prisvänliga. Priserna har jag inte fått, vilket jag tycker är lite märkligt. Jag förstår att de kan variera mellan olika försäljningsställen, men det brukar ju alltid finnas ett rekommenderat utpris.

Produkterna är utformade för att användas även före och efter medicinska behandlingar såsom microneedling, injektionsbehandlingar och kemiska peelingar mm.
Här ser ni de produkter jag fick. En rengöring, en ansiktskräm och ett C-vitaminserum. Jag tänkte berätta lite om dessa.
Vi kan börja med rengöringen som heter Tebiskin Gly-Clean. Detta är en mild rengöringsgel som löddrar litegrann. Den doftar precis som tvålen inom sjukvården gör så den känns steril på något sätt. Jag tycker inte den torkar ut nämnvärt, men den allra torraste huden ska kanske inte använda denna. Den tar bort smink bra, men jag får såklart gå efter med ögonsminkremover för att få bort mascara, väldigt få rengöringar tar bort mascara.

Denna rengöring innehåller glykol- och mjölksyra som ska främja jämn hudton. Pumpflaskan är väldigt praktisk och denna bor just nu i min dusch. Två pump är lagom mängd.
Ansiktskrämen jag fick heter Tebiskin Hyal, den ingår i Tebiskins anti-age-serie. Den ska vara djupverkande och ska stimulera för ökad biologisk tillgänglighet av hyaluronsyra och motverka att denna bryts ned. Hyaluronsyra är ju inte en syra utan ett ämne som är extremt fuktgivande - hyaluronsyra gillar vi! Krämen innehåller även essentiella fettsyror mm. Krämen ska passa de som vill reducera rynkor och linjer.

Jag använder den här krämen som dagkräm, men vad jag förstår så är det en 24-timmarskräm. Anledningen är att jag har en annan nattkräm som jag provar just nu. Den här är medelfet och känns skön på huden. Den är, precis som det beskrivs, mycket dryg. Förpackningen är en praktisk pumpflaska som inte släpper in luft för bästa hållbarhet. Jag kan inte se någonstans att denna innehåller solskydd. Doften är obefintlig. Min hud verkar trivas bra med denna nu när jag använt den i några veckor.
Slutligen så har vi serumet Tebiskin Gly-C. Detta är ett sådant serum som man själv blandar ihop. I locket sitter ett pulver och man gör hål i ett membran och så åker pulvret ned i vätskan som finns i den lilla flaskan. Jag har testat ett sånt här serum förut (Syncrolines Synchrovit C Serum som också marknadsförs av samma företag) och jag misstänker att innehållet är väldigt lika utan att vara säker.

Detta är ett effektivt exfolierande serum med antioxidant-effekt. Man ska använda detta som en fyraveckorskur, men min lilla flaska räckte inte så länge så jag misstänker att en sådan kur innehåller flera små flaskor. Man ska nämligen använda innehållet fort när man väl blandat ihop det, för annars förstörs C-vitaminet. Produkten innehåller högpotent C-vitamin, glykolsyra och ectoin. Dessa ska effektivt reducera hudens åldrandreprocess.

Jag tycker detta serum pirrar lite i huden så jag tror det gör verkan. Min hud har varit lite grådassig sedan solbrännan efter Mexico bleknade. Jag tycker nog att det gör lite nytta och jag ser lite piggare ut när jag använder detta. Dock så har jag lite svårt för den metalliska doften som dock försvinner fort.

Sammanfattning. Detta är bra produkter som känns kliniska (sjukhusaktiva om man får vara lite lagom oproffsig). De gör nytta  men jag har ingen aning om vad de kostar. Någon som testat märket?



Inga kommentarer: