måndag 6 februari 2017

Vårnyheter från CND



Häromdagen ramlade det in lite nyheter från CND i ett pressutskick. De kommer med en kollektion för sina Vinylux-lack och en för Creative Play-serien. Vinylux är något dyrare och ska ha längre hållbarhet än Creative Play, men jag måste säga att jag tycker båda sorterna sitter mycket bra på mina tunna flisande naglar. CND är ett av mina favoriter sedan lång tid tillbaka. 

Vinylux-seriens vårkollektion innehåller fem lack. Dessa finns även i Shellac för salongsmanikyrer med lampa och då kommer det sex olika lack. Jag fick hem Ecstacy och Jelly Bracelet. Superfina färger fast mer sommar än vår tycker jag. Det roliga var att jag fick pressinformationen för denna på finska, men det gör inget för jag ser ju att färgerna är jättefina. Det bleka januariljuset gör dessa inte alls rättvisa och jag blir lite sugen på att klicka hem en dagsljuslampa. 

Creative Play-seriens kollektion heter Playland och innehåller åtta stycken lack. Jag fick här det mellanblå krämlacket Aquaslide och glitterlacket Bling Toss. 

De färgade lacken täcker fint på två lager, de två Vinyluxlacken har lite skimmer. Glitterlacket överraskade faktiskt, på bilden har jag bara lagt ett enda lager och kolla hur glitterspäckat det är! Fina holografiska effekter. Ett riktigt partylack!

En sak till som inte alls har med saken att göra: Idag blir mina tonåringar 16 år! Tiden går så himla fort. Nu får de snart börja övningsköra (vi ska anmäla dem och deras far till kurs) och så har de sökt gymnasiet. Vuxenlivet börjar närma sig med stormsteg. 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Fina färger! Och stort grattis till tonåringarna, och till tonårsföräldrarna!

Lotta L sa...

Lite sen på bollen här, men stort grattis i efterskott till "pågarna"!