tisdag 7 februari 2017

Spännande produkter från DreamWeave & Co

Har ni hört talas om ett märke som heter DreamWeave & Co? Jag hade iallafall aldrig sett detta förut. På Daisy Beauty Expo hade DermaProMedical ett rum där de bl a presenterade produkter från detta märke samt ett hudvårdsmärke som heter Tebiskin. Det senare ska få ett eget inlägg.

Efter mässan fick jag två av produkterna hemskickade och de verkar superspännande. Den första produkten är en mascara som heter Lash Construct Magnet Mascara. Denna innehåller fransnäring med växtbaserade peptider som ska stärka fransarnas fäste och öka volymen på hårlökens celler. Den ska även vara en sådan mascara som går att tvätta bort med vatten som håller 38 grader. Jag kommer att testa den här och berätta längre fram hur jag tycker den fungerar. Det kan ta lite tid för jag har några andra mascaror på kö först, men denna känns högintressant för mig som älskar fransserum. Denna mascara finns även utan fransserum.
Den andra produkten känns också superspännande. Det är nämliget ett läppglans där man själv kan välja nyans. Detta gloss innehåller Vitamin E och antioxidanter.
Hur funkar detta då kan man undra. Jo, förpackningen består av två olika behållare. Den ena innehåller en nudefärg utan nämnvärt skimmer och den andra har en ljusrosa nyans med skimmer. Man vrider sedan på förpackningen för att blanda till sin nyans. Man kan alltså får antingen den nudefärgade eller den ljusrosa eller en blandning. Det finns sju olika steg.

Såhär ser toppen ut. När man vridit till önskvärd blandning så trycker man på knappen i ena änden av förpackningen och då kommer det ut gloss ur de små hålen.  Sen är det bara att applicera.
Nudefärgat gloss utan inblandning av rosa ser ni ovan

Rosa gloss utan inblandning av nude.

Blandat till hälften.

Jag tycker nog blandat blev finast på mig. Glosset är doftfritt och lite "mellankladdigt" varken klistrigt eller ej kan man säga. Det känns skönt på läpparna. Det finns även en variant med rosa till röda färger.

Tyvärr har jag inga prisuppgifter på dessa. Detta är produkter som kan köpas på salonger runt om i landet om jag förstått det hela rätt Vill ni veta var de finns att köpa så kan ni gå in på www.dermapromedical.se och så finns det kontaktuppgifter där.

Inga kommentarer: