fredag 20 januari 2017

Vårens läpp-nyheter från L'Oreal

På Daisy Beauty Expo i helgen fick vi ta del av L'Oreals nyheter för våren. och vi fick med oss sortimentet hem i en rejäl presspåse. Jag tänkte visa er de produkter som lanseras för läpparna nu i februari. Det kommer fler L'Oreal-inlägg för jag har valt att dela upp produkterna för att inte inläggen ska bli för tunga så jag tror jag ska ta och köra tre inlägg i rad dedikerade till detta märke. 

Infallible Lip Paint är flytande läppstift. De lanseras i tre glansiga och tre matta nyanser och de kommer att kosta 99:-/st  i svenska butiker.  Från vänster:

  • Fuchsia wars (glansig)
  • Darling pink (glansig) 
  • Gone with the nude (glansig)
  • Wuthering purple (matt)
  • Apocalypse red (matt)
  • Red actually (matt)

I samma ordning som ovan, ni ser att de tre till höger är något mattare och hade jag väntat lite så hade de torkat bättre såklart. Jag misstänker att det så småningom kommer fler nyanser av dessa om de säljer bra, vad tror ni?
Dessa har en skumgummiapplikator som är spetsig och vinklad för enkel applicering.  Här ser ni min favorit som är glansiga Darling pink.
Jag är mycket förtjust i den här nyansen. Jag målade på detta före lunch och när jag hade ätit färdigt så satt faktiskt det mesta kvar så den får gott betyg för hållbarhet. När färgen försvann så blev den inte sådär tråkigt flammig utan den var faktiskt fortfarande snygg.
Matta läppstift är väldigt modernt just nu och L'Oreal lanserar sex matta nyanser av sina Color Riche-läppstift, även dessa kommer i februari. De har även fått en matt hylsa och kommer att kosta 129:-/st i svenska butiker.. Doften är samma som för övriga läppstift i serien, jag gillar den verkligen även om jag tror att vissa föredrar oparfymerat. Stiften innehåller e-vitaminderivat som ska vara vårdande.
Från vänster:

  • Strike a rose
  • Pink-a-porter
  • Scarlet Silhouette
  • Plum Tuxedo
  • Moka Chic
  • Greige Perfecto 

Trots att de är matta så känns de hyfsat krämiga. Jag har inte hunnit testa hur bra de håller ännu, men matta nyanser brukar ju sitta bra.  
Vilken nyans gillar ni bäst, jag kan inte bestämma mig här, jag gillar alla tror jag!
Här har jag testat Moka Chic, den är möjligen något för ljus för mig, men snygg! Jag skulle önska en lite mer rosatonad något mörkare nudefärg i serien. Kan man få det?

Inga kommentarer: