måndag 17 oktober 2016

H&M - Cashmere Haze

Jag gillar verkligen H&M's rätt så nya doftserie. Jag har flera dofter sedan tidigare varav jag älskar två av dem: Urban Verve och Starry Eyed. Den senare var tyvärr limited edition, så typiskt för den är min favorit. Jag tycker flaskorna är supersnygga och priset helt rätt, en flaska om 55 ml kostar bara 79:- så man kan byta doft ofta om man vill.

När jag och kollegan tog en lunchtur på H&M häromveckan så köpte jag en doft till. Denna gången fick det blir Cashmere Haze. Den beskrivs som en ren pudrig doft med toner av liljekonvalj, jasmin, vanilj och sandelträ. Jag tycker den doftar väldigt gott om än inte riktigt i klass med Starry Eyed, som är mjukare på något sätt.

Jag skulle gärna vilja veta vad de som är kunniga på parfymområdet tycker om H&M's dofter. Har jag någon sådan läsare tro? Själv köper jag helt enkelt det som doftar gott och nördar inte ner mig så mycket i toner och noter. Men jag skulle självklart gärna vilja ha mer tid att lära mig mer om ämnet.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Får kolla in deras dofter. Verkar vara perfekta jobb-dofter, till bra pris dessutom!

Ninni sa...

Eller hur! :-)