tisdag 3 maj 2016

Byredo

Häromdagen strosade jag runt på NK här i Göteborg. Innanför huvudentrén har de byggt en så fin doftavdelning. Jag är ju absolut ingen expert på dofter och använder precis lika gärna billiga som dyra dofter, mitt intresse är inte jättestort för dofter om jag ska vara ärlig. Viktigast för mig är att de inte är så tunga för då får jag huvudvärk. 
Det svenska märket Byredo har en så otroligt fin disk på NK och det var nog det som drog mig dit. De har massa olika dofter att välja på och flaskorna är superfina och stilrena! Korkarna är magnetiska och det tycker jag är sådär lite extra. Jag nosade upp två dofter som är blommiga. Liljekonvaljdoftande Inflorescence och blomsterbukettdoftande Flowerhead. Expediten frågade om jag ville prova på handleden, men jag hade annan doft på mig och då var hon så gullig att hon plockade fram två prover på just de dofterna jag gillade. Bra för då kan jag prova flera gånger och verkligen veta om jag gillar.
Är ni nyfikna på Byredo så har de såklart en hemsida, dofterna finns i lite olika storlekar och varianter. Doft är dock svårt att köpa på nätet så jag gör aldrig det utan att jag är säker på vad jag gillar.

Inga kommentarer: