fredag 22 april 2016

Davines - Your hair assistant

Davines har utvecklat en ny hårvårdsserie speciellt anpassad för föning. Den är utvecklad av Angelo Seminara som är en välkänd frisör internationellt. Han började som lärling redan som 11-åring och har jobbat bl a för Tony & Guy innan han blev en del av Davines. Han gör jobb för kändisar och modetidningar och har vunnit British Hairdresser of the Year hela tre gånger.

Jag har testat följande produkter från serien och de beskrivs såhär:

Prep Shampoo (250 ml/249:-), ett fuktgivande schampo som ger näring och har ett rikt och fylligt lödder.

Prep Rich Balm (200 ml/249:-), återfuktande balsam för tjockt och/eller behandlat hår. Ger näring och gör håret kompakt utan att tynga ner. Gör håret lätt och silkesmjukt.

Blowdry primer (250 ml/298:-), en spray för alla hårtyper som gör håret fylligare och skyddar mot fukt (m a o friss), Detta är seriens superprodukt och skyddar mot värme.Används i handdukstorrt hår.

Jag tycker: Schampot är både rätt tunnflytande men ändå väldigt drygt vilket gör det lätt att använda. Det löddrar jättebra och man behöver inte använda mycket alls. Balsamet är mer som en inpackning och ska helst sitta i längre än ett ett vanligt balsam, så passa på att raka benen eller gör en skrubb under tiden det verkar.

Primern sprayar jag i handdukstorkat hår och jag tycker den gör att mitt hår får en helt annan stadga än vanligt när jag fönar. Produkten dämpar inte mitt friss helt, men jag gillar verkligen den "konsistens" mitt hår får. Det märks stor skillnad. Doften är helt underbar utan att ta över, det doftar rent och friskt om alla produkterna. Dessutom är förpackningarna väldigt fina. Är ni på jakt efter en ny hårserie och gillar att föna håret så är detta ett hett tips!

I serien finns fler produkter såsom hårspray, volympuder samt en specialprodukt som heter Volume Creator. Det är en borste som man kan fylla på med volympudret. Spännande för er som har hår åt det tunnare hållet. Davines produkter finns hos utvalda frisörer runt om i landet samt hos Hudoteket om ni hellre handlar på nätet. Jag har fått mina produkter som pressprov, men det påverkar inte min åsikt det minsta.



Inga kommentarer: