tisdag 1 mars 2016

Hourglass Ambient Lighting Palette

Jag är enormt sen på bollen när det gäller Hourglass och även när det gäller highlighting i allmänhet. Jag har helt enkelt inte varit så intresserad. Hourglass produkter har hyllats i flera år av bloggare och youtubers. Jag har liksom inte förstått hypen här. Men när man läst tillräckligt många positiva saker om en grej så blir man ju såklart nyfiken. Så när Fröken Rosa tipsade om att Space NK hade 15 punds rabatt på ordrar över en viss summa så slog jag bl a till på den här paletten. 
Vad är detta för något då? Jo, det är puder som man kan använda lite som man vill där man vill att t ex kindben eller brynben ska framträda lite extra. Dessa puder är enormt finmalda och det känns som sammet när man känner på dem med fingret.

I paletten finns tre nyanser; Dim Light, Incandescent Light och Radiant Light. Alla tre nyanserna finns att köpa separat. Paletten kostar £59 och om man köper nyanserna i separata dosor så kostar de mellan £34 och £38. Man får givetvis fler gram om man köper dem separat, men jag tyckte paletten var ett jättebra alternativ när jag nu vill prova märket och jag misstänker att jag ändå inte kommer göra slut på dessa i första taget. Nackdelen är väl att den är lite klumpig att resa med.

Dosan känns lyxig och ligger bra i handen, enda nackdelen är väl att alla fingeravtryck syns tydligt, jag fick putsa ordentligt på locket innan fotografering.

Jag har inte hunnit leka jättemycket med dessa, men de första intrycken efter ett par försök är att dessa blir ett med huden och framhäver mina kindben jättefint utan att det egentligen syns vad som hänt. Dessutom känns det himla lyxigt att ta fram den här paletten... jag gillar!

3 kommentarer:

Minerva sa...

Den ser ju sanslöst lyxig och läcker ut, både produkten och förpackningen!

Ninni sa...

Ja, den är riktigt lyxig!

Kerstin sa...

<3 <3 <3