lördag 27 februari 2016

Pupa Like a Doll Blush Golden Peach

Jag köpte ju en skuggpalett från Italienska Pupa när jag var i Budapest. Det köpte jag på West End som är ett jättestort köpcentrum. Jag tittade även på rougen de hade och fastnade direkt för nyansen 203 Golden Peach. Det var den enda nyans de hade slut på såklart. Men så var vi även i ett annat köpcentrum som heter Mamut och där hade jag bättre tur. Pupa-rougen finns både som matta och med skimmer, detta är matt. Jag gillar nog båda så länge det inte är för mycket skimmer. Jag tycker t ex att Nars Orgasm innehåller alldeles för mycket skimmer och jag vill inte se ut som en discokula i ansiktet.
Jag är mycket förtjust i denna nyansen, den passar min hudton jättefint och rouget är rätt så välpigmenterat, men ändå lätt att hantera om man borstar på det med lätt hand. Den medföljande borsten är inget vidare dock och går dessutom inte att lägga i dosan så den kommer jag inte att använda. Om man ska skicka med en borste så tycker jag åtminstone att det ska finnas plats för den i förpackningen.
 Söt dosa tycker jag, den ligger bra i handen.

Svårt att fota rougebilder, men ni ser kanske lite ändå va? Funderade på att swatcha på handen, men valde att lägga det som jag använder det istället, dvs på kinderna.
Ca 110:- får man ge för ett Pupa-rouge i Budapest.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Vilken fin färg! Jag föredrar nog matta rouge, ser mest naturligt ut. Även om jag som du kan tänka mig dom andra också, så länge det inte är för mycket.

Ninni sa...

Jag har blivit ett riktigt rouge-freak, har ett till nytt på lager som jag visar snart!