torsdag 4 februari 2016

L'Oreal Nude Magique Cushion - utlåtande

Nu har jag testat L'Oreals nya cushionfoundation Nude Magique (199:-/14,6gr) och jag tänkte berätta för er vad jag tycker.

Det där med foundation är ju verkligen individuellt. Det jag söker i en foundation är att den är litegrann matt, men inte pudrig. Den ska vara hyfsat skir, men ändå jämna ut. Jag har inte några större problem med min hy och om jag får en finne här och där kan jag lätt täcka den med en concealer. En foundation som är för täckande blir ofta kakig och det vill jag inte. Jag vill att det ska se naturligt ut men att huden ändå blir utjämnad.
Nude Magique är tyvärr alldeles för skir för min smak, det blir liksom ingen skillnad förutom att den gör min hud glansig. Ja, det heter ju lyster nuförtiden, men det vill jag själv välja vart jag vill ha. Jag lägger hellre lite skimmer på kindbenen och under brynen. Jag vill inte se fet ut i ansiktet och tyvärr gör jag det med denna trots att min hy torrare nu på vintern än på sommaren. Jag har dock bra hudvård så jag är inte fnasig.
Min nyans heter 03 och den passar mig färgmässigt bra, men jag gillar tyvärr ändå inte den här foundationen. Det kanske är elakt att tipsa om en annan cushionfoundation i samma inlägg men jag tänker ändå göra det och jag tycker att IsaDoras Cushionfoundation är mycket bättre för min hy. Den täcker lite mer utan att vara onaturlig och dessutom är den lite mattare. Den är faktiskt jättebra!

Har du rätt så torr hy och absolut inget att dölja så kan Nude Magique vara något för dig. Min favorit i L'Oreals Nude Magique-serie är BB-krämen, den som kommer i tub och är vit men som blir hudfärgad vid applicering. Den gillar jag för den gör precis vad jag vill, dvs jämnar ut och gör huden något matt.

Jag fick min dosa på Daisy Beauty Expo, det har inte påverkat mitt omdöme. Jag sätter inget betyg här för foundation är som sagt väldigt individuellt.

1 kommentar:

Lotta L sa...

Tack för info! Bra att veta. Tror nog isadora passar mig bättre också. Har inte provat Loreals BB men den lät ju bra!