lördag 9 januari 2016

Tio tomma

Missa inte att Daisy Beauty Expo pågår idag, håll koll i skönhetsbloggar och på Instagram. Jag heter katarinalavass där och ska försöka hinna lägga ut lite bilder på mina upplevelser under dagen. 

Dags för årets tio tomma-inlägg och jag har inte ens hunnit sammanfatta min konsumtion för förra året. Men vi kör ändå. 


  • Duschkräm med skogsbärsdoft från Yves Rochers julserie 2014, glittrig och fin samt doftade gott. Mina killar gillar fruktiga duschkrämer och det gör jag med.
  • Cherry Bloom duschkräm som också kommer från Yves Rocher, denna var det nog bara jag i familjen som gillade. Jag älskade den milda fräscha doften. Mycket trevligare än citrusserien som har likadana förpackningar för den doftade unket. 
  • Björn Axén torrschampoo, passar ljusare hår bättre pga att den ser dammig ut i mitt mörka hår. Men håret blir fräschare och doftar gott. 
  • Matis Réponse Corrective, bäst att ni läser mer om denna här. 
  • Vichy Neovadiol Gf, här skäms jag lite. Denna kräm hade jag glömt bort och när jag hittade den i mitt förråd och tänkte testa den så hade den gått ut i datum. Jag är inte så noga med datum utan går mer efter doft och konsistens, men denna hade härsknat. Luktade illa! Synd för jag brukar gilla Vichys produkter. 


  • Yves Rocher Vanille läppcerat, helt okej och skönt på läpparna. Bra pris då dessa kostar under tjugan. 
  • Budgetcerat från tysk mataffär, inget bra. Fick applicera var femte minut. Slänger trots att det inte är slut. 
  • Sanex dermo repair deo. Det är ingen nyhet att jag älskar alla deos från detta märke men att jag föredrar den blå varianten. Försöker dock variera mig lite då jag är rädd att tröttna på doften på den blå annars. Jag kom på att den blåa doftar precis som Shield, ni vet den där blåmelerade stora tvålen från 70-talet. Mums!
  • Eos läppcerat med mintdoft, dessa cerat är underbara och jag har alltid några på lut. 
  • Eos-kopia från Walgreens med jordgubbsdoft, faktiskt så är dessa jättebra och om ni kommer till USA så passa på att köp ett par för de är inte dyra alls. Doftar dock starkare än Eos. 

Jag slänger in några miniprodukter också som en bonus för att tömma tio-tomma-lådan. Flera av dessa kommer från min gymnecessär där jag alltid har en massa minisar:

  • Powerlite sheetmask med bl a hyaluronsyra, jätteskön och passade min hy perfekt. Fasen vad det är smidigt med dessa masker. 
  • TiRivoire Lady sheetmask, här föredrar jag den rosa varianten. När jag hade använt denna så fick jag ändå smörja ansiktet för det kändes lite torrt och det behövde jag inte med den rosa. Den rosa däremot är ljuvlig - köp! Detta är ett svenskt märke och Alice som driver företaget verkar supergullig!
  • La Mer The moisturizing soft cream, känns som en vanlig ansiktskräm trots att den kommer från ett exklusivt märke. Däremot är jag heeelt förälskad i ansiktsoljan från samma märke! Tror jag ska skriva ett gäng inlägg om ansiktsoljor för jag använder flera godbitar just nu. 
  • Clinique Repairwear laser focus serum, älskar detta serum och har skrivit om det här då jag haft en fullstor flaska förut. 
  • Yves Rocher duschkräm med päronkoladoft, denna serie har ni läst om flera gånger och den kom till julen 2014. Älsk på den!
  • Lindex bodylotion fräsch neutral doft, ganska tunn kräm som sjönk in snabbt. 
  • Caudalíe Vinexpert dagkräm med spf 10. God doft men gav inget större intryck då tuben var för liten. 

3 kommentarer:

Lotta L sa...

Gillar dina tio tomma!
Jag kom in till stan idag, och kände mig lite uppspelt. (Heter det så?) Dels för jag kom in till stan, men även för jag kom till apotek hjärtat. Dock blev jag besviken när dom inte hade det jag ville ha, så jag köpte inget. Ville ha samma rouge som du köpte. Å andra sidan hamnade jag på Willys, där hade dom ytterligare ett superbudget märke, "Glam", 12.90:- per produkt. Är ju verkligen inget att satsa på, men jag kunde inte motstå ett rouge. Köpte även ett läppstift som tyvärr var nästan brutet. Men färgen var faktiskt fin även om det var mörkare än jag trodde. Så det kan jag nog använda tills det helt bryts. Alltid kul med lite nytt!

Ninni sa...

Ibland bara behöver man få shoppa nåt nytt.... Så är det.

Kerstin sa...

Otur med krämen!