söndag 29 november 2015

AnneMarie Börlind - ZZ Sensitive

Minns ni att jag berättade att jag testar ett serum från tyska AnneMarie Börlind? Jag gillar det serumet jättemycket och därför blev jag så glad när jag fick chansen att testa fler produkter från märket.

ZZ Sensitive är en serie för känslig hy som ska balansera och normalisera. Produkterna innehåller PRE- och PRO-biotika från Golden Orchid (en orkidé) och antiagingfaktorer från bl a vit lupin som ska skapa balans i hudens yttersta mikrobiologiska skyddsbarriär. Detta ska stärka hudens immunförsvar och göra att känslig hy kan ta till sig aktiva ämnen som stärke, vårdar och ger antiaging-effekt. PRE- och PRO-biotikakomplexet är framställt av sockerarter från Yacôn-roten, rödbetor och majs samt mjölksyrabakterier. Produkterna ska ha en lätt och behaglig konsistens och är fria från parfym, konserveringsmedel och färgämnen.

Jag fick hem en dagkräm (50ml /500:-) samt en ögonkräm (15ml/280:-). Jag tänker kombinera dessa dagtid med serumet, då serumet är ganska lätt och mer återfuktande än åt det fetare hållet. Bra att lägga smink på alltså.

Nattetid använder jag just nu lite olika oljor för min hy är just nu rätt torr i samband med att det blivit kallare ute. Jag kör även en del fuktmasker som jag håller på att testa. Tror detta kan bli en bra kombination en tid framöver.

I ZZ-serien finns även rengöring, en annan dagkräm, två olika nattkrämer, ansiktsgel. Priserna ligger mellan 280-500:- och AnneMarie Börlinds produkter finns att köpa i hälsobutiker, hos Life, hos hudterapeuter och på webben.

Inga kommentarer: