tisdag 13 oktober 2015

La Mer - The Renewal Oil

Ansiktsoljor blir mer och mer populära. I förra veckan fick jag hem ett utskick med en väldigt spännande och lyxig olja från La Mer. Detta är en så kallad tvåfas-olja, dvs den ligger i två skikt i pipettflaskan och så skakar man den innan användning. La Mer har skapat något som de kallar för The Miracle Broth, som kommer från källor från havet och ska vara cellförnyande och ge energi åt huden för effektiv anti-age. Oljan kan användas både dag och natt och både på hud och hår. Jag har inte börjat använda denna produkt ännu så jag återkommer såklart om en tid.

Jag kom på att jag för några veckor sedan även fick en liten burk från samma märke med en kräm som heter The Moisturizing Soft Cream. Lika bra att testa dessa två tillsammans tänker jag.

La Mer är ett märke som ligger i den högre prisnivån. The Renewal Oil, som lanserats nu i början av oktober, kostar 1685:- för en flaska om 30 ml. Det står i utskicket för krämen att The Moisturizing Soft Cream kostar 1520:- men där anges inte hur mycket originalförpackningen innehåller, min burk är en mini för den innehåller 7 ml. Jag tror, efter lite googlande, att fullstor burk är på 30 ml.

Inga kommentarer: