fredag 23 oktober 2015

Fyra lippies från Rimmel London

Lotta, som är på väg till London, undrade om jag kunde skriva lite mer om Rimmel, märket som kommer just därifrån. Så idag tänkte jag visa er fyra olika produkter för läpparna. Jag fick ju hem ett stort pressutskick från märket för ett tag sedan och jag har inte hunnit visa er allt. 
Ovanifrån ser ni:
  • Moisture renew lipstick nr 500 Diva Red, 79:-
  • Lasting finish colour rush nr 2213 (det står inget mer tyvärr och jag saknar prisuppgift)
  • Apocalips nr 601 Light year, 85:-
  • Oh my gloss! nr 730 Cosmic, 75:-

Moisture renew är ett krämigt läppstift som känns behagligt på läpparna. Nyansen Diva Red är rejält pigmenterad och jag skulle säga att färgen är klassiskt röd, inte orangetonad och inte blåtonad utan någonstans i mitten.
Lasting finish colour rush, som jag tror är i nyansen 2213, är en ceriserosa kall nyans. Detta är en klassisk "läppkrita" som känns lite som ett läppcerat, dvs mycket behaglig att bära. För att vara läppkrita så är denna rätt ordentligt pigmenterad då jag upplever att de flesta sådana är lite skirare med undantag av Cliniques Chubby Sticks i intense-varianten såklart.
Apocalipse är en blandning mellan läppglans och läppstift då produkten är ordentligt pigmenterad. Denna gillar jag minst av dessa fyra då nyansen inte passar mig (jag får gula tänder och den passar inte till min hudton pga för orange). Den är även den produkt av dessa som jag gillar känslan minst med, den både känns som plast på läpparna och doftar plastigt. Nej, denna är inget för mig.
Oh my gloss! är ett klassiskt ganska skirt läppglans som känns bra på läpparna. Jag gillar detta och man kan lätt applicera det utan spegel pga att det är så skirt, ett typiskt gloss som passar i min handväska.
Här är swatchar i omvänd ordning, skulle vänt på bilden ser jag nu.

Rimmel finns på Lyko och Eleven, jag trodde att de kanske fanns kvar på Åhléns, men det verkar inte så tyvärr.

3 kommentarer:

Minerva sa...

Åh, Rimmel! Det var nog det första märket som jag använde för läänge sedan, de var bra då, verkar vara det fortfarande!

Lotta L sa...

Åh Tack så gulligt av dig! Moisture Renew ser jättefin ut! Och Apocalips har jag kollat lite på, bra att veta hur den känns på läpparna. Nu kan man ju få tag på Rimmel här hemma, iaf genom Lyko, men allt verkar dom inte ha, som tex gel eyeliner. Kul om man kan se färger och så i verkligheten. Jag borde klart prioritera att köpa andra produkter som man inte får tag på här hemma, men jag har gillat Rimmel innan och läst bra om det också. Hur som haver så uppskattar jag att du skrev om Rimmel så snabbt! Tack igen! Vi får väl se vad det blir. Åker måndag morgon och jobbar hela helgen, har inte börjat packa än eller fundera på vad jag ska ha med mig...

Ninni sa...

Minerva, visst är det nostalgi! Lotta, hoppas du får en härlig resa!