torsdag 3 september 2015

Hud och Kosmetikmässan 2015

Jag har varit i Stockholm ett par dagar. Den största anledningen var att Daisy Beauty hade bjudit in mig till årets mässa för Hud och Kosmetik på Kistamässan. Den kombinerades även med Apoteksmässan och dessa två mässor flöt verkligen ihop då apoteken numera ju är mycket inriktade på skönhetsprodukter. 

Jag älskar mässor och allra mest älskar jag ju skönhetsmässor såklart! Massa märken presenterar sina produkter på ett och samma ställe - vad finns det att ogilla? Att skriva om hela mässan skulle vara omöjligt. Jag har därför valt ut ett par av bilderna jag tog och så kommer jag framöver att visa en del av produkterna jag fick med mig hem för att testa. 
I Love My Muff är ett märke som säljer parfymer för... just det - muffen. Även om de är naturliga i innehållet så tycker jag nog att det är en onödig produkt. Däremot har de även våtservetter, vilket är bra om man inte har möjlighet att duscha när man känner att man behöver. Jag tänker ta med den servett jag fick till jobbet att ha i nödfallslådan.
Clarins lanserar ett nytt serum som ska ge jämn hudton, det riktar sig dock till lite yngre hud än min, men de kommer även med ett serum för lite äldre hy senare i höst om jag förstod det hela rätt. Det var mycket information från många håll, men jag tror det kommer i höst.
Esse är ett Sydafrikanskt märke som är ekologiskt. De har tydligen forskat extranoga och produkterna innehåller probiotika som ska ge väldigt goda effekter för att huden ska må bra och bli jämn. Märket är verkligen inte budget (serum för sisådär 1700:-) men de lovar tydligen att man ska bli störtnöjd. Jag fick med mig en dagkräm för att testa, vilket jag såklart ska göra! Återkommer om den.
Härliga bodybutters hittad jag lite här och där, dessa innehåller min favoritingrediens sheasmör och fanns i många dofter. Kanu tror jag de heter.
Cicamed hade en monter på mässan och jag tror att jag fick med mig en cleanser därifrån... ska testas.
Svenska Maria Åkerberg visade både smink och hudvård. Jag har en påse med masker och peelings att testa från märket.
Zuii är ett märke som jag inte hört talas om förut, det kommer från Australien. Produkterna är till viss del gjorda av malda rosblad. Jag nosade på dem och de doftar verkligen ros, en doft jag tyvärr har lite svårt för. Men gillar ni doften så tycker jag ni ska prova, de är inte så dyra och de har massor av olika  kosmetikprodukter.
C Skincare är ett svenskt hudvårdsmärke, Christel Grünerwald heter grundaren, det är kvinnan ni ser på bilden. Företaget håller till i Halmstad och produkterna är multifunktionella och håller bra priser. Med multifunktionella menas att de funkar till flera saker, t ex så kan man använda ansiktstvätten som är i mousseform även som raklödder. Smart! Jag fick med mig några produkter för att testa så mer om dessa senare!
Marja Entrich fanns representerade på mässan, jag höll nästan på att missa dem för de hade en monter längst ned i hörnet. De jobbar en del med oljor och finns att köpa bl a hos hälsokostbutiker. En avocadoolja till ansiktet fick jag med för att prova, det är den gröna flaskan ni ser längst ned. Jag tror den komma väl till pass senare i höst när det blir kallare, underbar färg på den!
Burt's Bees älskar jag redan! De gör gudomliga läppcerat, Jag pratade med killen i montern och han gav mig deras senaste läppcerat - med körsbär som ju är en av mina favoritdofter. Mums!
I samma monter fanns även Dr Bronner representerade. De gör veganvänliga tvålar i både flytande och fast form. De är ett företag som ger mycket till välgörenhet och även till de anställda. Godhet verkar vara ledordet. Jag har tidigare testat lavendelvarianten av deras flytande tvål och jag är ju inte förjust i lavendel. Men nu fick jag med mig både pepparmint- och citronvarianten. De passar min näsa betydligt bättre.
Fabby nails är ett nytt märket för mig, de säljer filar både till naglarna och fötterna. De filarna ni ser på bilden verkade otroligt bra. De är av glas och man filar med sidorna på dem, det är en kant runtom vilket gör att de även funkar bra för personer som har dålig syn för naglarna hamnar liksom i en grop. Svårt att förklara, men de verkar jättebra.
True är en superduperfet kräm som ska funka som Elisabeth Ardens 8-hour cream fast utan doften. Den innehåller bl a bivax. Jag fick en klick på armen och den armen var kladdig i tre timmar tills jag torkade bort den - verkligen fet alltså! Jag fick även med mig en tub hem och den kommer att användas på vintertorra läppar.
Darphin fanns med på mässan, känns som ett lyxigt märke med härliga pastellfärger. Tyvärr inga prover därifrån, hade varit kul.
Syramärket Mene&Moy har precis lanserats i Sverige, deras produkter ska vara väldigt verksamma. Tror jag fick ett litet prov därifrån, ska rota reda på det någon dag.
Idun Minerals kommer med en flytande foundation, de har tidigare bara haft puderfoundations.
Daisy Beauty hade en helt underbar monter för oss bloggare. Här kunde man vila benen (jo, det behövdes) och få prover på alla möjliga produkter från olika märken. Som en oas.  På bilden ser ni Kristina Norman (anställd och bloggare på Daisy Beauty), Kicki Norman (chefredaktör, ja de heter samma) och Beleza-Tina. Jag träffade även en massa andra supertrevliga bloggare och utställare.

Jag hann även gå på coctailmingel hos Pretto PR på tisdagen och titta på hur man stylar med Batiste's torrschampoon samt hälsa på hos Mildh Press som hade öppet hus samma dag som mässan. Så himla trevligt att träffa alla som jag mailat med de senast åren. Igår när jag kom hem så var jag helt slut, tåget var lite försenat också så ögonen gick nästan i kors. Men det var så värt det!

4 kommentarer:

Evelinas blogg sa...

Alltså... Muffparfym? Hur många snopparfymer finns det tro? Så otroligt fånigt, och det värsta är att de säkert säljer bra.

Nina sa...

Så himla trevligt att träffa dig och hinna säga lite mer än bara hej.

Kram
Nina

Ninni sa...

Evelina, håller med...
Nina, detsamma och det är otroligt intressant att lyssna på dig. Så mycket jag inte hade en aning om!

Anonym sa...

Om jag hade varit där hade jag nog gjort som Harald gör när han blir riktigt glad, hoppat upp och ner och viftat med armarna. Fast det hade väl sett konstigt ut...