tisdag 15 september 2015

Clinique - Turnaround Revitalizing instant facial

För sisådär nån vecka sedan så skrev jag om tre andra produkter i Cliniques hyfsat nya serie Turnaround Revitalizing. Idag tänkte jag berätta vad jag tycker om masken i serien, den hade jag inte hunnit prova då. Jag blev lite förvånad när jag skulle använda den för den är inte som en vanlig mask utan som en blandning mellan peeling och mask.

Man lägger på produkten på huden och väntar fem minuter. Inte länge alltså. Sen tillsätter man vatten och masserar bort den. Masken innehåller mycket finmalda korn så det blir en peelande effekt. Efteråt var min hud bebislen. Man behöver inte lägga ett särskilt tjockt lager, vilket gör att den är hyfsat dryg. Jag tänker ha den här masken i duschen och använda den i samband med att jag gör hårinpackning. Det gör att jag inte kommer glömma att använda den som jag lätt gör med vanliga masker. Jag gillar den och den passar perfekt nu när jag vill bli av med gammal ofräsch hud efter solbrännan. Produkten är oparfymerad.

Tuben innehåller 75 ml och den kostar 475:-. Jag har fått min tub som pressprov.

Inga kommentarer: