fredag 4 september 2015

Clinique - Turnaround Revitalizing

Innan sommaren fick jag hem Cliniques serie Turnaround. Här är mitt inlägg om dessa och ni finner givetvis mer information på Cliniques hemsida.  Jag har testat tre av produkterna till och från under sommaren och speciellt noga de senaste veckorna. Här är mina åsikter:

  • Turnaround Revitalizing Serum, (520:-, 30 ml), detta tycker jag är seriens stjärna. Alltså jag älskar Cliniques serum och detta är inget undantag. Så sköna och känns underbara på huden. Fina flaskor med bra pumpfunktion. Serumet sjunker in lätt och jag tycker att huden får en jättefin lyster. Kan lätt tänka mig en ny flaska.
  • Turnaround Daytime Revitalizing Moisturizer, (265:-, 50 ml), den här dagkrämen sägs vara färgad, men jag förstår inte riktigt vad de menar med det för den är vitskimrande och ger ingen färg. Jag upplever inte heller att den ger skimmer på huden. Det är en jätteskön och medelfet dagkräm dock, men kanske inget extra. Bra att den kommer i tub. Jag tror det finns en till "nyans" av denna och jag undrar om den är mer färgad, någon som vet?
  • Turnaround Overnight Revitalizing Moisturizer, (480:-, 50 ml), även denna kräm känns medelfet, dvs varken tunn eller fet. Jag gillar den! Alla produkterna är oparfymerade, men denna har en doft som jag tycker är lite typisk för Clinique och den passar min näsa fint. 
Överlag så gillar jag verkligen de här produkterna och min hud ser jämn och fin ut. Om jag skulle köpa dem så skulle det bli serumet och nattkrämen. Masken har jag inte provat ännu och ansiktsoljan känns mer som en höstprodukt så de får dröja lite. Det finns även en så kallad lotion i serien, en stor flaska med tunnflytande vätska som man kan applicera först. Jag gjorde det ett par gånger, men ska jag vara ärlig så känns den produkten lite överflödig i min bok för jag märkte ingen mer skillnad än att det tog extra tid.
Här ser ni alla produkterna är ni sugna på att testa något ur serien tro?

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag är kär i det mesta i serien, det var jag t o m redan innan uppdateringen. Nattkrämen är den bästa jag någonsin testat, stjärnstatus på den :)

Ninni sa...

Ja, den är väldigt skön!