onsdag 23 september 2015

Bronzers, fasta puder och fasta puderfoundations

Ibland får jag för mig att jag ska gå igenom "min stash", dvs kolla vilka produkter jag har härhemma. Det är lite som när man städar garderoben och hittar saker man glömt att man hade - då blir man ju glad för det känns ju lite som att shoppa utan att behöva betala. Är ni sugna på att hänga med på mina små projekt med detta och se vad jag har i mina gömmor? Jag kör ett provinlägg och ser hur det känns idag och idag tänkte jag visa er mina bronzers, fasta puder och fasta puderfoundations. Kanske blir det lösa produkter nästa gång... 
Vi börjar med bronzers, här har jag just nu fyra stycken på lager. tre av dem har jag haft länge och en är ny och oanvänd. Jag listar alla från vänster uppifrån i detta inlägg:

  • Apoliva Bronzepowder 04 ljus
  • Apolosophy Bronzing powder 02 Dark Bronze
  • Make Up Store Bronzing powder Sun
  • Kron 02 Palm Beach

Samma bronzingpuder i samma ordning igen. Det enda som är helt matt är Apolosophys puder längst upp till höger, övriga har en smula skimmer i sig. Pudret från Make Up Store är nytt i min låda och ännu otestat. Jag försökte swatcha dem på armen, men det var helt meningslöst för de såg så lika ut och försvann nästan pga att jag fortfarande har lite färg kvar på armarna. Ifall ni undrar vad Kron är för ett märke så har jag för mig att det är Kaufhofs eget märke, Kaufhof är en tysk varuhuskedja och jag tror jag köpte detta i München för rätt länge sedan.
Sen går vi över till puder i fast form, jag gillar ett matt resultat. Just nu är det inne att vara glowy, men jag tycker att jag ser lite smått svettig ut om jag inte pudrar mig en smula så jag struntar i trenderna här. Dock gillar jag inte för mycket puder så att man ser mjölig ut så lagom är bäst! Följande puder har jag:

  • Bare Minerals Ready spf 15 i nyanserna Medium och Tinted varav Tinted är mörkast. 
  • Deborah Milano Gentle compact powder i nr 2
  • Bourjois silk edition i nr 53 Beige Doré
  • NYC Smooth Skin pressed face powder i 702A Naturally Beige
  • Revlon Colorstay i Light Medium

Bare Minerals-pudren är jag faktiskt inte så förtjust i, jag älskar de flesta produkter från detta märke, men dessa tycker jag är rätt kakiga och svåra att få snygga på huden märkligt nog. Vill ni testa Ready-serien så välj ögonskuggorna istället för de är superbra.

Bourjois-pudret (det rektangulära) använder jag ofta och gillar rätt så mycket, jag brukar applicera med en skunkborste för att bara få litegrann på huden.

Deborah, NYC och Revlon är nya allihop så jag har ingen åsikt om dem ännu tyvärr vad gäller pudret. Men dosan på NYC-pudret känns väldigt billig, de har inte ens ett riktigt gångjärn på den utan det är plasten som är vikt så den dosa går nog sönder rätt fort samt att den är svår att öppna.
Sista gruppen är foundations i fast puderform. Himla bra produkt för stressiga mornar och touch-ups och jag använder ofta. Dessa fyra har jag i nuläget:

  • Revlon New Complexion Sand Beige 05
  • Milani Even Touch powder foundation i 02 Fresco
  • Pür Minerals 4-in-1 pressed mineral foundation spf 15 i Golden Medium
  • Kiko Soft focus compact Wet and dry mineral foundation i 05

Revlonprodukten tror jag att jag köpte i Asien vid nån resa dit, kanske har den lite för lång tid på nacken, men varken yta eller doft har ändrats och puderprodukter håller länge om man gör rent borstarna ofta.

Milani-foundationen använder jag hela tiden, den är superbra, täcker lagom och ger en fin matt yta utan att bli pudrig, ja ni kan se att det är populärt. De två nedre är rätt nya i min samling så jag har inte hunnit prova någon av dem ännu. Pür Minerals-pudret ingick i ett kit jag köpte på rea i somras, tror originalförpackningen är större.

Som sagt så var det inte någon större idé att swatcha de här pudren. Gillade ni inlägget? Vill ni att jag gör flera sånna här inlägg där jag går igenom samlingarna? Kanske rouge nästa gång?

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag gillar inlägget! Alltid roligt att se in i samlingar! Jag borde kanske köra en liknande inventering, följt av en jättestor utrensning :)

Ninni sa...

Ja! Jag vill läsa! Gör det.

Minerva sa...

Ja, visst vill vi läsa sånt!

Ninni sa...

Bra, då blir det nog rouge härnäst. 😊