måndag 7 september 2015

Björn Axén - Maple Wood Detangling Brush

När jag var i Stockholm på mässa i förra veckan så passade jag på att hälsa på hos Mildh Press, de marknadsför flera spännande märken och ett av dem är hårvårdsmärket Björn Axén. Jag fick med mig den här hårborsten hem. Jag visste sedan tidigare att Björn Axén lanserat nya borstar för vi fick en sneak peak redan på Daisy Beauty Expo tidigare i år. Men att jag skulle falla pladask, det visste jag inte!

Jag har använt den utredande plastborsten Tangle Teezer nästan uteslutande i flera år men saknat två saker med den, nämligen lyxkänsla och ett bra handtag för skönt grepp. Här har vi båda! Den här borsten reder utan problem ut mitt långa hyfsat tjocka hår ända ned till hårbotten då den både har svin- och nylonborst. Svinborsten gör att hårets naturliga oljor sprids jämnt, det ger ett blankt hår och stimulerar hårbotten. Nylonstråna är joniserade och ska därmed stänga fjällen på hårstråna för ett glänsande vackert hår. Det är en ren fröjd att borsta håret med den här borsten.

Jag läste på Björn Axéns hemsida att man ska göra rent borsten då och då med vatten och mild tvål. Sen använder man hårfönen för att torka den.

Är den dyr då? Nej, jag tycker inte det. Jag hittade den på Apotea för 299:- och jag skulle säga att det är ett otroligt bra pris för en underbart lyxig och bra borste. Dessutom kommer den i en jättefin ask så jag tycker att den är en utmärkt present. Jag ger faktiskt den här borsten högsta betyg.

Inga kommentarer: