söndag 16 augusti 2015

Pür Minerals - Coy

På Daisy Beauty Expo i januari tittade jag på sortimentet från Pür Minerals. De lanserade sin nya sprayfoundation Liquid Veil då och jag fick den applicerad. Jag hade precis kommit hem från ett par veckor på Mauritius vid det tillfället och hade fin färg. Sminktjejen lade även ett mycket fint krämrouge på mina kinder i samband med det och jag har tänkt lite på det rouget under månaderna som gått. När jag fick syn på det på rean i början av sommaren så slog jag till.
Rouget heter Cream Blush och nyansen heter Coy. Lite åt det brunare hållet med blandning av aprikos.
Konsistensen är mer åt det feta hållet. Jag tror dessutom att det kommer att passa mig bättre när solbrännan lagt sig lite för märkligt nog så syns det knappt nu trots att det såg så fint ut i vintras när jag också var brun. Skumt! Men som sagt, den solbränna jag har nu försvinner ju fort så det är inget större problem för jag gillar verkligen nyansen.
Tog en bild med och en utan sol och swatchade på handryggen.

Pür Minerals rouge Coy finner ni bl a hos Eleven där det kostar 200:-.