lördag 22 augusti 2015

California Tan - Color Perfecting Complex

Marknaden för brun-utan-solprodukter har vuxit lavinartat de senaste åren. Själv är jag en riktig fegis. Mina erfarenheter, som är åldriga vid detta laget, är att man blir randig och orange samt att produkterna luktar härsket. Det är inte längre så har jag förstått. Därför ska jag verkligen ta mod till mig och prova den här produkten tänkte jag.

Color Perfecting Complex kommer från ett LA-baserat märke som heter California Tan. Den ska passa alla hudtoner och doften av brun-utan-sol har ersatts med en doft av päron. Låter fint det! Den innehåller 7% DHA, som är det ämne som gör att man blir brun. Produkten innehåller komplexet bronzextend med särskilt fokus på något som de kallar för erytrulos som ska fungera som en katalysator. Meningen är direkt saxad från pressutskicket jag fick. Koffein och fuktgivande ämnen finns också i flaskan.

Vågar jag?

En flaska på 177 ml kostar 339:- och märket finns att köpa hos olika SPA och hudvårdssalonger.

Inga kommentarer: