torsdag 9 juli 2015

Yves Rocher - Rose Dalhia

Detta lacket kommer från Yves Rochers nya lackserie. De har ju lanserat massor av färger nu lagom till sommaren. Jag är faktiskt rätt imponerad, varför det då?
Jo, det här lacket var nog det mest lättapplicerad lack jag någonsin testat. Penseln är bred,men inte för bred. Lacket täcker perfekt på två lager och det torkar rätt så fort med snabbtorkande överlack (använde Nicole by OPI's överlack). Glansen är underbar!
I skrivande stund vet jag inte riktigt om det sitter bra, det förra jag provade från serien var lite sisådär vad gäller hållbarhet. Men då är jag ju bortskämd efter att ha kört CND's Vinyluxlack en längre tid. Så ska vi jämföra så är detta mer lättlackat men kanske inte sitter lika länge. Detta har dock ett mycket lägre pris, det kostar 49:- och CND's lack (som visserligen innehåller mer, men vem gör slut på lack?) kostar 139:-/st. Varsågod och välj alltså!

Inga kommentarer: