tisdag 7 juli 2015

Essence Brit-tea Pink to go och ett litet sommartips

Essence är ju ett budgetmärke som finns att köpa bl a i Tyskland och på Kosmetik4less, deras produkter håller verkligen superlåga priser. De produkter jag gillat bäst från märket är läppglansen, de är alltid sköna på läpparna och brukar dofta lite svagt av godis. Jag har haft många gloss från Essence i olika varianter och jag har gillat alla. En kollektion för sommaren 2015 som är tillfällig är Brit-tea som jag antar ska handla lite om brittish tea party, vem vet? Det finns flera produkter från kollektionen och jag valde att köpa ett gloss som heter Pink to go.
Läppglanset är ganska skirt och har en liten gnutta skimmer som man knappt ser på läpparna. Ett sånt där gloss man slänger på i farten utan spegel helt enkelt. Det sitter inte så bra men är desto skönare på läpparna.
Såhär ser det ut på mina läppar, jag har applicerat rätt så flödigt. Hylsan rymmer 12 ml och kostar 1,75 euro, alltså ca 17 kronor. En spottstyver alltså! I serien finns även nagellack, rouge, foundation, nagelfil mm. Det finns även örhängen i form av rosor.
Och så ett litet sommartips. På sommaren brukar jag inte sminka mig så mycket, jag vill ofta att det ska gå fort och då är ögonpennor i knalliga färger ett hett tips. Bara rama in med pennan och på med mascara - klart! Kan vara bra att lägga lite puder eller en hudfärgad skugga på ögonlocket först så att inte pennan kladdar beroende på kvalitet. Här har jag använt en turkos penna från Bourjois.

Inga kommentarer: