lördag 9 maj 2015

CND RescueRxx Daily Keratin Treatment

Den här flaskan damp ned i min brevlåda häromdagen. Eller rättare sagt jag fick hämta ut en jättestor låda på posten och så låg denna i lådan, så var det. Vad är nu detta då? Jo, detta är en produkt som ska stärka försvagade, tunna och trasiga naglar. Den är alltså till för mig kan man säga.

De verksamma ingredienserna är:

  • Keratinprotein, ingår naturligt i naglarna och bidrar till att stärka nagelplattan.
  • Jojobaolja, en lättpenetrerande olja som vårdar nagelplattan och huden kring nageln.
  • Sötmandelolja, återfuktar och mjukgör. Ofta är ju problemet att naglarna är torra. 

Produkten ska appliceras två gånger om dagen på bar naturlig nagel i upp till fyra veckor. Här har vi problemet - jag är inne i en nagellacksperiod, därför kommer jag att vänta tills den perioden är över innan jag provar för jag vet att jag annars kommer att slarva. Jag har en smula svårt att kontinuerligt sköta om mina naglar och det är troligen därför de skivar sig och bråkar.
Jag testade RescueRxx lite och den är som en nagelbandsolja med en smal pensel för enkel applicering.

CND RescueRxx Daily Keratin Treatment kostar 289:- för en flaska om 15 ml och det här märket finner ni hos nagelsalonger runt om i landet samt här.

Inga kommentarer: