fredag 21 november 2014

Yves Rocher - Smoky brush

Jag har inte ens tänkt på att Yves Rocher gör sminkpenslar faktiskt. Jag har ju använt märket av och till under hela mitt vuxna liv och även som tonåring. Den här penseln är dubbeländad och heter Smoky brush. I ena änden har den en skumgummidutt och i den andra en pensel. Det framgår inte någonstans om det är en syntetpensel eller om det är äkta hår, men penseln är mjuk och skön och medelstor. Om skumgummiduttar kan man tycka vad man vill, jag använder dem främst till att applicera krämskuggor genom att dutta försiktigt.
 På baksidan av förpackningen finns lite instruktioner, mycket pedagogiskt.
Yves Rocher Smoky brush kostar 119:-. Jag har fått mitt exemplar i samband med att jag blev intervjuad om vad jag tycker om märket samt mina tankar om skönhet i allmänhet.

Inga kommentarer: