onsdag 19 november 2014

Almay - Blooming Balm

Almay är ett märke som inte går att köpa i Sverige. Jag har ofta tittat på det på amerikanska sidor och blivit sugen på ett och annat. Man kan hitta produkterna på eBay förstås. Jag har några produkter från märket som jag köpt i USA. Almays frontperson har länge varit Goldie Hawns dotter Kate Hudson och nu ser jag att de bytt till Carrie Underwood. Idag tänkte jag visa er ett läppglans som faktiskt blivit ett av mina favoritgloss på sistone, vilket gör mig mer nyfiken på märket.  
Color and care lipbalm heter dessa och mitt gloss är nyansen Blooming Balm. Det är sådär skirt och glansigt som jag gillar och så är det jätteskönt på läpparna och känns nästan som läppbalsam. Det doftar svagt av vanilj, vilket passar mig utmärkt.
En snabb swatch på handryggen, ni ser att det är skirt, men ändå ger en liten gnutta färg. 
Fotoljuset på sistone har ju inte varit bra direkt som ni vet. Alla foton blir lite grådassiga, men vi får får nog leva med det. Det är ingen kul årstid att vara skönhetsbloggerska direkt...

2 kommentarer:

Lotta L sa...

En väldigt fin färg! Så synd att det inte finns i Sverige! Tror dom har många bra produkter.

Ninni sa...

Ja, jag var lite sugen på deras singelskuggor också, men när jag stod i butiken i USA så fanns det inga roliga nyanser tyvärr. Men förpackningarna är fina och skuggorna verkar hålla bra kvalitet.