onsdag 22 oktober 2014

Lite nödvändigheter från Kiel...

I helgen tog jag och familjen oss en liten kryssning med färjan till Kiel. Jag tycker det är trevligt att få en liten miniresa ibland och bra för familjen att få lite tid ihop. Himla prisvärda kryssningar är det och så har de god buffé på båten samt lite quiz och sånt att pyssla med. Vi åkte på fredagkvällen och kom hem söndag morgon. 

Denna gången handlade vi mer vin och öl än förra gången, men jag hann även med lite småshopping av nödvändigheter trots att färjan var lite sen in till Kiel pga motströmmar. Jag satsade verkligen på budgetprodukter denna gången. Vi åker ju till Mauritius över jul/nyår samt har köpt nya köksmöbler så kassan är en smula skral just nu. Man kan ju inte köpa allt dyrt alltid!
På sistone har jag fått känsliga tandhalsar och använder därför sensitive-tandkräm, dessa kostar ungefär hälften av vad Sensodyne gör i Sverige och dessutom är tuberna större. Köpte även småtuber att ha till resor. Även linsvätskan var mycket billigare än på apoteken i Sverige. Trista inköp, men nödvändiga.
Dusch Das och Isana är numera två favoritmärken när det kommer till kroppsvård, vettiga produtker till jättebra priser, så jag köpte lite deos och duschkrämer mm. Kostar nästan gratis, sisådär en tia/st! En liten aloe vera-tvål fick hänga med också, kostade kanske tre kronor!
Nagellacksremover går åt härhemma så jag köpte tre olika flaskor sådan (kostar under tian/styck) samt lite halstabletter och nån liten hallon-salva som ska vara bra mot torr hud, perfekt till handväskan under vintern när händerna är torra.
Ja, ni vet ju redan att jag älskar Isanas läppcerat, denna gången fick några olika varianter följa med och även ett stift från Alterra. Tror inte något av dessa stift kostade över två euro.

2 kommentarer:

Lackert sa...

Alltid kul när man kan köpa såna där vardagliga saker till ett bra pris. Det är ju sånt som går åt

Ninni sa...

Visst är det, likaväl som vinet är billigare så har ju även andra saker lägre pris, jag tror linsvätskan var halva priset på jämfört med apoteken här i Sverige.