söndag 26 oktober 2014

Clinique Long Last Soft Matte Lipstick

Clinique kommer nu med nya nyanser av sina Long Last-läppstift i en matt finish. Sex stycken nya fina färger närmare bestämt. Matta läppstift känns just nu väldigt inne efter alla år med läppglans. 
Jag har fått hem två av de nya stiften för att testa, dessa heter Matte Suede (nudefärgat) och Matte Petal (rosa). Hylsorna är lyxigt tunga och nyanserna användbara. Eftersom jag har haft lite munsår under veckan så har jag bara testat dessa litegrann med en noggrant rengjord läppensel, men jag kan rapportera att de känns väldigt återfuktande för att vara matta, bra gjort!

Matte Suede är den nyansen som jag gillar mest av dessa två, den är en sån klassisk mina-läppar-fast-bättre-nyans. Mycket fin till sotade ögon!
Matte Petal är mer färgglad och blir nästan lite Barbie-rosa på läpparna.
Och så lite swatch såklart, jag ska se om jag kan fixa en sminkning snart så ni får se helhetsintrycken av dessa.

Clinique Long Last Soft Matte Lipsticks kostar 235:-/st i svenska butiker.  

2 kommentarer:

omygloss sa...

Barbierosa låter mer som något för mig det!

Kerstin sa...

Ska bli jättekul att se dessa två på dig! Jag har precis lagt upp LOTD med Mandarin, jag gillar den jättemycket :)