tisdag 14 oktober 2014

Bioline - AGE Beauty Secret

Igår var jag, ett gäng av mina bloggkollegor samt hudvårdsterapeuter inbjudna av goa Therese Jirving och hennes kollegor till Universeum här i Göteborg. Mycket trevligt! Orsaken var att Bioline nu lanserar en lyxig hudvårdsserie mot åldrande. Den nya serien heter AGE Beauty Secret.
När vi anlände så blev vi bjudna på en jättefin buffé och fick sitta ned och prata med Therese och hennes kollegor från Kraft. De är oerhört kunniga och professionella och det är så kul att prata med dem.
Petra Kraft berättade om produkterna och visade även hudterapeuterna och oss bloggare hur en ansiktsbehandling går till med den nya serien. Jag hade gärna legat på britsen för det såg gudomligt skönt ut! Efter eventet fick vi tillfälle att prata med Petra om allt möjligt vad gäller hudvård, hon är som ett uppslagsverk och jag är imponerad av hennes kunskaper.
AGE Beauty Secret riktar sig till den lite mer mogna huden, jag tillhör således målgruppen, vilket känns spännande. Produkterna ska ge jämnare hudton, släta ut rynkor och ge volym samt skydda huden mot åldersrelaterade skador. Bioline har forskat noga innan de skapade serien och testat på kvinnor med goda resultat. Serien innehåller följande tre nyckelingredienser:

  • Bioaktiv peptid, skyddar gener och bromsar åldrande. Skyddar mot UV-strålning.
  • Undaria-sjögräs, även kallat wakame från Japan. Kallas livets koncentrat och väcker gener till liv, stimulerar kollagen. Därav träffades vi bland hajar och andra fiskar och alger på Universeum.
  • Plantstamceller från tomat, skyddar mot miljöföroreningar, bevarar kollagen, ger lyster och reparerar cellernas DNA. 


Produkterna är givetvis parabenfria och förpackningarna är gjorda i glas då det ger en bra hållbarhet, pumparna släpper inte in luft. I serien ingår:
  • The serum (fick hem för att prova)
  • The emulsion (en lätt kräm som jag fick hem för att prova)
  • The Cream (en lite tyngre kräm)
  • The Cream eye/lip
Priserna ligger mellan 795-865:- och finns att köpa hos utvalda hudvårdssalonger, jag tror även att de kommer hos Hudoteket. Det finns även produkter som inte säljs till konsument utan som endast hudvårdsterapeuterna använder under sina behandlingar. Jag hörde något om att priserna på en ansiktsbehandling kommer att ligga strax över 1000:- för en timme. Då ingår bl a mask och olika typer av massage, men inte portömning. Bara sköna grejor alltså! Jag blir riktigt sugen...

Jag kommer snart att börja prova serumet och emulsionen från serien och lovar rapportera när det gått en tid. 

Vi var ju på Universeum för detta event. Det hölls på kvällen efter stängning och man märkte riktigt hur trötta djuren var efter en hektisk dag. Jag såg både fiskar och ödlor som sov. Kolla bara på den här trötta gynnaren! Man fick nästan lust att klia honom/henne lite på ryggen. 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Spännande produkter och gullig drake!

Ninni sa...

Den sovande draken! 😄