fredag 12 september 2014

Unite till Göteborg snart

Det exklusiva hårvårdsmärket Unite har vunnit ett flertal priser för sina produkter. Hittills har man inte kunnat köpa dessa produkter i Göteborg. De får nämligen endast säljas hos frisörer och inte på nätet, men nu verkar det som om vi Göteborgare kommer att få tillgång till dessa. Therese Jirving och hennes kollegor var nämligen och introducerade Unite på Palace i Göteborg i onsdags och jag hade förmånen att få vara med tillsammans med mina bloggkollegor och ett gäng frisörer. Jag vet dock inte ännu hos vilka frisörer märket kommer att säljas, men snart får jag säkert veta.

Mia Borgernäs från Kraft och frisören Fredrik Karlsson från salong F&M i Stockholm berättade en hel del för oss om Unites bakgrund medan vi fick både snittar och bubbel.
Andrew Dale, en frisör från England, som utbildades av Vidal Sassoon, åkte över till USA och arbetade ihop med bl a Redken. Han öppnade salonger och bestämde sig för att starta sitt eget hårvårdsmärke 2004. Han arbetar mycket med modeshower och det senaste i modeväg. Han är noga med att märket inte får säljas hos vilken salong som helst utan det ska vara väl utvalda exklusiva salonger.
 Här ser ni håroljor från den så kallade lyxserien samt de nästan nylanserade hårparfymerna.
Det finns massa spännande produkter att välja mellan, vi fick veta att alla produkter (utom de från lyxserien) passar ihop med varandra så att man kan mixa och matcha. Priserna ligger kring 300:- för dessa och för lyxserien strax under 500:-. Jag nosade på massa produkter och det roliga är att de alla verkar dofta olika, men alla doftade gott, vad sägs om äpple och grapefrukt?
Fina Therese med en av goodiebagarna (blixten suddade dessvärre ut trycket på påsen = fotografens fel). Ni vet väl att även Therese vunnit pris? Hon blev utsedd av Daisy Beauty till årets PR-person, jag är inte förvånad!
Vi fick med oss schampoo och balsam hem samt även två produkter som jag är extra nyfiken på. Den ena är ett leave-in-balsam i sprayform, 7Seconds condition, som tydligen ska vara helt fantastiskt. Den större sprayflaskan är Unites rykande heta nyhet Texturiza spray som ska ge en enorm volym, ju mer man sprayar desto större ska håret bli, det låter ju kul! "We hope you aren't afraid of hights " står det på flaskan, haha.

Inga kommentarer: