lördag 20 september 2014

Memebox Jackpot

För ett tag sedan så beställde jag ju Jackpotboxen från Meme. Man fick veta att det fanns olika "värden" på boxarna som man kunde få. Boxen kostade $32+frakt och värdena låg på mellan $155 och $1000 beroende på om man hade tur eller ej. Boxarna sålde slut på ett kick, men jag hade turen att haffa en. 
Min box visade sig ha ett värde på $165, dvs näst minsta värdet, ja det där är ju såklart relativt för det är ju beräknat på fullpriset om man köper produkten i Memes webshop, men ändå! Vad fick jag då i min box? Vi tar och tittar närmare, jag har kopierat texterna rätt av från Memes hemsida för bekvämlighets skull.
TOSOWOONG Time Shift Skin Toner 120ml ($34)
This Time Shift Skin Toner is enriched with nutrition-rich fermented extracts, galactomyces ferments, snail mucus extracts, bifida ferments, and various plant oils. It works to soothe and deeply moisturize the skin by creating a protective layer on top. Basically, this toner will fill your skin with intense hydration for a water-ful, glowing complexion!

Min kommentar: Detta är alltså inte ett rengörande ansiktsvatten utan ett som ska ge näring och fukt. Ska bli kul att testa.Flaskan är stor och känns tung. 

COTTERANG Bubble Peeling Pad 16ml*1ea ($7)This is an exfoliating pad enriched with natural AHA components, various plant extracts, and fermented extracts which work to easily yet very effectively remove dead skin cells and excess sebum off your face. This Bubble Peeling Pad was made so that you could experience the same peeling effects at home as you would with expensive treatments at dermatology.

Min kommentar: En "pad" som ska exfoliera huden och bubbla. Aha-komplex har man ju hört mycket gott om så även denna verkar spännande.
IOPE Essential Facial Oil 30ml ($90)This thickly spreading yet quickly absorbing facial oil creates a thin, protective layer over the skin for a softer, smoother skin texture. Organic argan oil and macadamia oil contained also deliver deep nourishment and hydration to the skin.

Min kommentar: Ansiktsoljor är ju spännande, dock doftar denna lite svagt av lavendel, vilket inte är min favvodoft som ni vet. Tur att doften är svag. Argan- och makadamiaolja är ju väldigt hett just nu. Jag kommer att testa denna när det blir kallare ute då jag har lite småfet hud just nu. Ska även låta en kollega testa för hon har torr hud. Kolla värdet på denna... ingen billig sak.
HAIR+ Velvet Nutri-Injection 12ml ($5)For all those damaged hairs out there, the Velvet Nutri-Injection is here to save the day! There’s absolutely no need to rinse after application. Simply apply it throughout your hair, especially the damaged ends, after towel drying, and experience results of a hair clinic program!

Min kommentar: En kräm som ska reparera risigt hår och verka som ett leave-in-balsam. Jodå, testa ska jag!
DEAR JANE Kiss My Lips Glossy Color 3.5g ($11)Dear. Jane’s popular lipstick offers a highly glossy finish with a color radiance that lasts all day long without losing its strength.

Min kommentar: Inte min färg alls, ser inte klok ut i nyanser som drar mot orange. Hojta om ni vill köpa detta stift, har inte testat det alls utan bara tagit ut och tittat på nyansen. Vi kan väl säga 35:- inkl frakt? Först till kvarn.
RIRE Lip Manicure 3.7g ($15)A richly pigmented and silky smooth lip color that delivers long-lasting color stay and hydration for lips minus the flaking or dryness. Its long-lasting and waterproof formula doesn’t smudge no matter what, and the formula dries as quickly as 30 seconds so that you can be ready in a split second!

Min kommentar: Först trodde jag detta var ett läppglans. Men det är ju en sån produkt som torkar in som ett stain. Jag swatchade på handen som ni ser nedan och näe, detta är inget för mig. Alldeles för Barbie. Så vill ni köpa denna så får ni gärna. Tar samma som för läppstiftet, dvs 35:- inkl frakt.
Lite närmare titt för nyans och förpackning. Tänk om det hade varit ett skirt läppglans istället, då hade jag gillat.
Och så swatchen på handryggen, ni ser till vänster att produkten torkar. Vill man ha en matt Barbie-färg på läpparna så varför inte?

COTTERANG Acne Killer Kit 16ml+5ml ($20)A 7-days bio peeling product which consists of the Killer Peeling Pad & the Killer Tok Tok Sol, this anti-trouble Killer Kit works to remove stubborn acne and excess dead skin cells piled up on your skin. You’ll be able to experience real dermatology-like results after 7 days of using this kit!

Min kommentar: Vette tusan om jag skulle våga använda en 7-dagarskur för att få bort finnar på min hud. Men har man jobbig akne så kanske? Undrar om man vågar använda denna för punktbehandling, jag får ju enstaka plitor ibland.
DERMAHOUSE Collagen Firming Cream 30ml ($29)The abundant collagen, shea butter, and mango shea butter ingredients in the Collagen Firming Cream work to lock in moisture and deliver beneficial nutrients deep down into your skin. With continuous use, you’ll experience disappearance of fine lines and wrinkles and improvement in the skin texture and clarity.

Min kommentar: Jamen denna ansiktskräm kan passa mig när det blir kallare! Jag älskar ju sheasmör och kollagen är ju en erkänt bra ingrediens. Vi tar och testar lite senare i höst.

Sammanfattningvis så tycker jag detta var en jättekul box som var otroligt prisvärd med en bra blandning. Synd att inte läppgojset var något för mig. Det är så bra för det finns en speciell grupp på Facebook som heter "Skönhetsboxar av alla dess slag", där kan man byta bort sånt man inte gillar mot annat som andra fått i sina boxar. Så om ni inte är sugna på något av det jag vill bli av med så lägger jag upp det där. Det finns ju en hel massa som kommit i andra boxar som jag gärna vill prova. Det värsta med Memeboxarna är att man ju vill ha alla som kommer ut! Skulle lätt kunna handla mig fattig och drunkna i produkter.


4 kommentarer:

Erika sa...

Spännande box, vad kul att testa så mycket nytt. =) Har ingen annan hört av sig om Dear Jane-stiftet så är jag intresserad, ser ut att vara en nyans som kan passa mig.

Minerva sa...

Det ser verkligen spännande ut, ser framemot recensioner!

Ninni sa...

Erika, maila mig! :-)

Lotta L sa...

Håller med om att det är spännande grejer! Ser också fram emot att höra om dom sen!