torsdag 7 augusti 2014

Tio tomma

Här kommer ytterligare ett tidsinställt inlägg pga bortrest som ni vet... det blir tunnt med inlägg i bloggen nu för dels har jag inte datorn med mig och dels har vi inget bra internet där vi befinner oss. 
  • The Body Shop Brazil nut shower gel, just den här doftserien från TBS hade jag faktiskt inte provat förut. Jag gillade denna skarpt, en krämig duschkräm som doftade kolasås. Flaskorna med duschkräm har ingen pump, men det har bodylotionflaskorna från samma märke så jag har sparat en pump från en sån och använder den till duschkrämerna, därför hade jag kastat locket till denna. 
  • Avéne Gentle toner, som ni vet så gillar jag detta märke skarpt och den här produkten var inget undantag. Detta är en tvåfas-produkt som man skakar innan användning. Då tror ni att den är oljebaserad - men det är den inte. Den har som ett lager med lite pudrigare innehåll så man får ett matt resultat. Den är mild och skön och doftar väldigt svagt och fräscht. Kan lätt tänka mig att köpa detta ansiktsvatten igen. Himla bra!
  • LR Racine Cleansing foam, detta är min andra flaska av denna rengöring för ansiktet. Den tar bort allt smink effektivt utan att torka ut huden. Mild och fräsch doft. Skitbra helt enkelt! Finns att köpa här
  • Synergen deodorant, budgetdeo som jag köpte i Tyskland. Förvånande bra och doftade gott. Tror inte jag gav mer än nån euro. Blev faktiskt förvånad över hur mycket jag gillade denna. Undrar om de finns i Spanien?
  • Bioline 24.7 Vitamin C+E, mycket trevligt ansiktsserum som jag använde slut till sista droppen trots stor förpackning. Vill ni ha ett fräscht återfuktande serum som är prisvärt så kolla in detta. Nu när det varit varmt och svettigt så har jag ibland använt bara detta och skippat hudkrämen. 


  • Lumene Eyeshadow primer, det var inget fel på denna, den blev bara bortglömd i botten av min sminkväska pga att jag hade primers som jag gillade mer (Too Faced och Urban Decay) och nu har den passerat bäst-före-datum. Den ser smutsig ut för den har legat i samma fack som min pennvässare som jag vässar kajalpennor med. 
  • Apolosophy concealer, den här var för tunn och jag tyckte inte den täckte tillräckligt, därför har den legat i min sminkväska och blivit bortglömd. 
  • Genomskinlig mascara som jag använt till ögonbrynen, ja ni ser ju hur sunkig den blivit så nu åker den. Minns inte vilket märke det var men kanske Collection 2000...? Att dessa blir sunkiga rätt fort beror ju på att jag först målar brynen med penna och sen formar med den genomskinliga mascaran. 
  • Moiststick läppcerat, jätteskönt mintigt med spf15, köpt på iHerb. 
  • Coconut lip balm, skönt läppcerat som jag dock råkade tappa i golvet när hälften av innehållet var kvar. Skruvfunktionen gick sönder så nu får jag inte upp stiftet... funderar på om jag ska skrapa ut resten av innehållet med skaftet på en sked eller helt enkelt strunta i det... 


2 kommentarer:

Lotta L sa...

Alltid kul med dom här inläggen! Jag har Lumene ögonprimer, den enda primer jag testat till ögonen. Funkar till mina behov. Annars har jag inte provat någon av produkterna. Bra jag fick veta nu att Apolosophys concealer inte täcker så bra. Inget jag lägger pengarna på då!

Ninni sa...

Nä, men rougen är underbara!