lördag 12 juli 2014

Recension - Matis Regenerating Cream

Minns ni att jag skrivit flera gånger om min favorit-peeling från Matis? Här hittar ni senaste inlägget om den. Samtidigt som jag köpte den tuben så köpte jag även den här ansiktskrämen från samma serie. Jag använder den just nu som nattkräm sedan ett bra tag tillbaka och tänkte berätta vad jag tycker.
Vi kan börja med burken. Hur lyxig är den då? Den är så himla fin! Som alltid så är burk lite mer opraktiskt än tub, men lyxkänslan i denna uppväger det mer än väl. Krämen är gjord för att ge livlös hy sin vitalitet tillbaka, den innehåller bl a vitamin A, C och E. Krämen är helt ljuvlig! Den är svagt aprikosfärgad, sammetslen, lagom fet och doftar fantastiskt lite åt apelsin/aprikos-hållet, samma doft som peelingen, inte starkt utan bara lite svagt. Jag är helt kär! Matis är verkligen mitt favoritmärke när det kommer till hudvård, både denna serie och den lila serien är underbara. Har ni inte testat någon produkt så gör det snarast!
Ninni ger betyget: 5/5

Tyvärr vet jag inte om man kan få tag i den här krämen i Sverige mer, det ser ut som om den utgått hos Hudoteket. Men jag hittar den på Allbeauty där den ligger strax under 300:- vilket jag tycker är ett toppenpris för en så himla härlig produkt. Undrar om man kanske måste bunkra lite om denna serie utgår...? Någon som vet? Jag tror minsann jag har en mask i gömmorna från serien också....


2 kommentarer:

Kerstin sa...

Låter väldigt spännande! Jag har tyvärr inte koll på märket alls, så jag har ingen aning om om den är påväg att utgå. Hoppas inte!

Ninni sa...

De har överlag underbara produkter som sagt.