fredag 25 juli 2014

Recension - Fa Floral protect

Minns ni Fa? Jag tror inte deras produkter finns att köpa i Sverige längre, men för en del år sedan så fanns det en massa olika duschkrämer och deos från märket i svenska butiker och de doftade jättegott! Någon som sett dem i Sverige på länge? Jag sprang på den här antiperspiranten när jag var i Tyskland häromsistens. Den innehåller ingen alkohol. Den doftar supergott, lite sött blommigt. Är den bra då? Både och skulle jag säga. Det som är bra med den är att jag tycker att den håller svettdoften borta. Det som är dåligt med den är att det kommer lite för mycket när man rollar, kulan är lite åt det glappiga hållet. Även om jag bara tar pyttelite, jag brukar dutta på och smörja ut med fingrarna för att inte få så mycket, så tar den väldigt lång tid på sig att torka. Man får vänta med att sätta på sig en tröja. Jag skulle säga att detta är en helt ok deo för sitt pris, tror inte jag gav mer än kanske 2-3 euro för den.

Ninni ger betyget: 3/5 (en helt ok produkt men nästa gång väljer jag en annan sort).

3 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag kommer ihåg Fa, men har inte sett det på väldigt länge. Jobbigt med sådana deos som är lite kladdiga och svårtorkade. Jag använder främst torrstick nu på sommaren.

Ninni sa...

Kanske man skulle skaffa ett... Hmmm.

Lackert sa...

Minns Fa, brukade köpa dom stora duschkrämerna på ÖB. Tror det är ca 15 år sedan :)