onsdag 2 juli 2014

Ciaté - Tweed

Min hylla med otestade lack blir bara mer och mer välfylld, jag måste jobba mig igenom lacken innan hyllan blir för full. Här ser ni Ciaté-lacket Tweed som jag köpte i New York i våras. Mycket märkligt lack att måla med för det verkar torka i samma stund som man applicerar det. Detta måste vara det perfekta bråttom-lacket. Faktiskt himla bra om ni frågar mig. Bara det inte torkar lika snabbt i flaskan, men då får jag väl tunna ut det, har nagellacksthinner hemma så det är ingen fara.
Jag gillar blandningen mellan glitter och stavar, jag brukar annars inte gilla stavglitter, men här tycker jag det gjorde sig bra mot det guldiga. Detta är ett lager lack och så har jag bara bättrat på där det blev lite tunt, jag tyckte det räckte för annars blir det så himla jobbigt att få bort. Jag beställde sånna där små fickor som man ska ha till foliemetoden för någon månad sen, men har inte fått dem ännu då de kommer från Asien. Hittade dem på eBay och hoppas de kommer så att jag kan använda dem när jag ska ta bort detta.
Visst är det väl rätt så fint? Jag skippade överlacket denna gången för jag tänkte inte ha lacket på så länge så det gör inget om det chippar lite.
Om man vill ha det mer täckande så är två lager att föredra, men jag nöjde mig som sagt med ett plus att jag lade på lite mer där det behövdes. Perfekt med glitterlack på det viset för man kan alltid bättra på utan att det ser lappat och lagat ut.

3 kommentarer:

Lotta L sa...

Snyggt! Jag gillar glitterlack, men det är ju det där med borttagningen. Jag har Isadoras Peel-off, och det funkar väl hyfsat. Men lite trist att man får välja mellan att ha det en kväll-en dag, eller ha ett helsike med att få bort det.
Praktiskt att det torkar fort!

Ninni sa...

Lotta, jag ska visa dig de där borttagningsgrejorna jag köpte på eBay - de är toppen. Har testat nu. Skriver ett inlägg om dem snart. Kommer inte att undvika glitterlack mer för de funkade perfekt.

Kerstin sa...

Jag känner mig ofta kluven till stavglitter, men detta var verkligen snyggt!