lördag 10 maj 2014

Tio tomma på besök i NY

När jag reser så vill jag absolut inte släpa på mer än nödvändigt. Jag vill ju kunna fylla resväskan med härliga fynd. Därför tar jag nästan bara med mig reseförpackningar och sånt som är på väg att ta slut så att jag kan slänga bort på plats. Jag lyckades faktiskt få till tio små tomma grejor under vår NY-resa! Ledsen för dåliga bilder, jag fotade lite snabbt i farten i hotellrummets badrum. 

  •  Bobbi Brown läppglans, kan ärligt säga att jag är ledsen att detta är slut. Dock tycker jag ändå att de är lite för dyra. Jag köpte därför inget nytt sådant eftersom jag hittade så många andra spännande gloss i NY som jag ville testa och man kan ju inte köpa allt här i världen även om jag nästan gjorde det, haha. 
  • Doft från Lanvin, denna fick jag en gång som prenumerationsgåva för att jag är trogen prenumerant av tidningen Daisy Beauty, mycket trevlig gest och god doft! Minns dock inte vad just denna hette och texten var avskavd men jag tror inte det är Marry me... nån som vet?
  • Doftprov från LR, denna är Heidi Klums doft och den heter Me, mycket god! Liknar lite Estee Lauders Pleasures.
  • Minimascara från Clarins av typen Instant definition. Jag har haft denna i fullstorlek och jag gillar den inte alls! Den är kladdig och bökig att måla med och klumpar. Tror jag använde denna de två första dagarna innan jag hann köpa mig en ny mascara på närmsta apotek. Jag är förvånad över hur ett kvalitetsmärke som Clarins kan lansera sån skit. 
  • Dior Jelly Lip Pen. Jag älskar läppkritor och denna har hittills varit min favorit av de jag provat. Men nu är den slut och jag har flera andra i lager. 


  • Schampoo och balsam från Kevin Murphy i Born Again-serien, rätt så stora provförpackningar. Dock gillar jag inte innehållet. Tycker håret blir tovigt trots rejäl mängd balsam och dessutom doftar de inte ett dugg gott utan snarare rätt illa och märkligt. Näe, dessa kommer jag inte att köpa trots balla förpackningar.
  • Bliss bodybutter, helt ok produkt som kommer i praktiskt tub. Dock inte så speciell att jag vill lägga nästan 300:- på en fullstor tub. Det finns för många bra och billigare bodybutters för att jag skulle vilja göra det.
  • L'Occitane Precious cream, skönt och rätt så fet kräm för ansiktet. Denna har jag haft i min gymnecessär då innehållet i den lilla burken var rejält drygt. Jag använde denna som nattkräm under resan och den tog slut lagom tills vi åkte hem. 
  • Etude House Moistfull eye cream, trevlig och rätt så tunn och skön ögonkräm. Jag har skrivit om hela kitet här

4 kommentarer:

Lotta L sa...

Det ser ut som Lanvins Merry Me! Jag har den i fullsize 30 ml och älskar den! Något som jag också gillar är den lilla mascaran från Clarins. Faktiskt så mycket att jag funderade på att köpa den i fullsize! Fast den är så dyr så det får vara. Mina fransar blir fina av den och jag tycker den sitter bra också.

Ninni sa...

Ah, det kanske är den doften då iallafall, ja jag gillade den också. Om jag får nån mer sån där Clarins-mascara så ska jag skicka den till dig. Det är bättre att grejor hamnar där de blir uppskattade. :-)

Kerstin sa...

Tur att några saker tog slut bland alla nyförvärven :)

Lotta L sa...

Nej men vad snällt! Men det ska du ju inte behöva göra! Du får säga vad du vill ha för den i så fall. Hoppas jag kan hitta något att skicka till dig i gengäld!