tisdag 11 februari 2014

Tio tomma småtuber

Som ni såg i inlägget från igår så är jag duktig på att fylla på mitt redan överfulla förråd av småförpackningar. Jag har säkert ett hundratal småförpackningar i min ägo just nu. Jag måste verkligen skärpa mig på den fronten innan jag drunknar i prylar, haha. Ska ta mig en allvarlig fundering över min konsumtion under våren. Jag har iaf gjort slut på lite småtuber på sistone som jag tänker visa er i det här inlägget.
Jag börjar med lite grejor från Avéne, de kom från ett stort provkit jag köpte från Escentual för ett tag sedan, tuberna rymmer 5 ml/st vilket är perfekt för då räcker de några dagar så man hinner bilda sig en uppfattning. De första fyra tuberna är ansiktskrämer och jag tycker att de fyra var rätt lika, rätt så feta krämer som passar under vinterhalvåret. Jag gillade alla och de är oparfymerade eller endast lätt parfymerade. De var perfekta att använda under de dagar när utetemperaturen gick ned till -10 för då blir min hud så torr. De ni ser på bilden är:

  • Extremely rich compensating cream
  • Skin recovery cream
  • Hydrance optimale rich hydrating cream
  • Ystheal + Emulsion, lättast av dessa fyra om jag minns rätt
Längst till höger ser ni även serumet Soothing hydrating serum som jag faktiskt kan tänka mig i fullstorlek (om inte förrådet var så fullt förstås). Serumet känns som en smekning över huden och helt ljuvligt. Helt klart är att Avéne gör bra grejor. 

Sen har vi lite blandade tuber:

  • Michael Todd, Tropical fruit Enzyme exfoliant scrub, härlig produkt som jag recenserat här
  • Dove, Intense repair, ett intensivbalsam som jag använt i bastun på gymmet då värmen får håret att gott sig lite extra. Bra produkt som funkar, men kanske inte sticker ut direkt. Fräsch neutral doft.
  • Peter Thomas Roth, Mega Rich Schampoo, ganska fylligt helt ok schampoo, doftar också neutralt. 
  • Peter Thomas Roth, Mega Rich Body lotion, hyfsat fyllig bodylotion som inte heller stack ut direkt. 
  • Estée Lauder Double Wear light foundation, mycket trevlig  foundation som jag recenserat här.
Jag har en ny rutin, jag går på ett zumbapass varje söndageftermiddag, då tar jag mig tid till att duscha och tvätta håret på gymmet och jag bastar även en stund. Det har man ju inte tid att göra i veckorna för då måste jag hem efter träningen och se till att familjen får mat så de gångerna brukar jag duscha hemma då jag cyklar till gymmet. Söndagsrutinen med dusch o bastu gör att jag kommer att göra av med fler småtuber framöver för de är så bra att ha i gymnecessären, det är bra för då får jag rensat lite och testat produkter som kanske annars blir liggande.

4 kommentarer:

Mia sa...

Det är så roligt att läsa de här inläggen. Gillar verkligen 10 tomma kategorin.

Ninni sa...

Vad bra! : )

Lotta L sa...

Håller med, gillar dessa inlägg!
Avenes serum har jag hört talas om, men det finns nog inte i Sverige?

Ninni sa...

Ingen aning faktiskt, men lätt att köpa via Escentual annars. Mycket bra webshop.