tisdag 11 februari 2014

Till test - Original Mineral hårvårdsprodukter

Nu kommer det australiensiska märket Original Mineral till Sverige. Märket utger sig för att vara både modemedvetet och lyxigt. Produkterna innehåller varken sulfater, parabener, triclosan mm och de testar inte på djur. De innehåller kvalitativa australiensiska ingredienser såsom eteriska oljor och mineraler som ska vara skonsamma mot håret och miljön.

Original Mineral grundades av Jose Bryce Smith och hennes man Alan, som är en passionerad hårstylist som fick problem med huden pga den ammoniak som ofta ingår i hårfärger. Därför ville de skapa en naturlig hårserie utan denna ingrediens och andra som kunde skada miljö och människor. Det finns alltså hårfärger i serien också.
Jag har fått hem ovan fyra produkter från märket att testa:

  • Hydrate & conquer schampoo och balsam för torrt och skadat hår, 350 ml/st.
  • Original detox schampoo för , ett djuprengörande schampoo mot trött och matt hår, 350 ml.
  • Seven day miracle, en fuktgivande inpackning, 250 ml.
Det ska bli jättespännande att testa. Första intrycket är ju att flaskorna är otroligt snygga och att de känns praktiska med snäpplock. Bra att även inpackningen kommer i flaska och inte i en otymplig burk. Jag återkommer med recension när jag testat alla produkterna ordentligt på mitt vintermatta hår... 

Produkterna kostar 249:-/st och finns redan nu att köpa hos utvalda salonger. 

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Verkar väldigt bra!
Ser fram mot omdöme!

Ninni sa...

Jag med, mycket förväntansfull. :-)