måndag 10 februari 2014

Småshopping i Kiel

Den här helgen har jag och familjen varit i Kiel. Vi tog båten från Göteborg i fredags kväll och var tillbaka igår morse (söndag). Vi har haft jättetrevligt och umgåtts, ätit gott, promenerat och shoppat. Jag behövde absolut ingenting så det blev mest lite onödig småshopping på skönhetsfronten som iaf inte kostade så mycket. Försöker ju spara till New York-resan i vår så att jag slipper snåla när vi är där. Nu får jag allt ha shoppingstopp ett bra tag framöver. Förråden är onödigt fulla med allt möjligt. 
Alla grejorna på bilderna är budgetprylar från Rossmann, DM och Euroshop och jag tror inte nån av grejorna kostade över 3-4 euro, flera var sånna där 1-europrylar från Euroshop. Jag kommer säkert att visa er flera av grejorna mer sen såsom lack, ögonskugga, gloss mm. Jag måste säga att Kiel är betydligt roligare att shoppa i än vad Fredrikshamn är. Så vi kommer säkert att åka fler gånger, man sov ju supergott på färjan också, de hade Dux-sängar. Maten i buffén var jättefin, både middag och frukost. Jag har bott i Göteborg i över 15 år och aldrig åkt Kielfärjan förut, är inte det märkligt?

5 kommentarer:

Lackert sa...

Kul när man kan göra fynd :) var en hel del fint ser jag

Ninni sa...

Ja, det var inte dyrt iaf även om jag faktiskt inte behövde ett jota av det jag köpte, måste skärpa till mig lite och sluta småshoppa... hihi.

Lotta L sa...

Så mysigt det låter! Ibland blir det så att man har saker "för nära" liksom, man borde leka turist där man bor ibland. Vilken härlig shopping du har gjort! Även om du inte har behövt det direkt, är det ju sådant som går åt. Alltså ingen onödig shopping ;)
Kollar gärna närmre på ögonskuggan bl.a!

Ninni sa...

Jajamän, lovar visa den snart, den ser jättefin ut!

Anonym sa...

Ser spännande ut! Du får ge mig lite tips när vi ses, jag ska ju också til Kiel snart! Kram C