fredag 28 februari 2014

Shoppingtips inför helgen

Här kommer lite blandade shoppingtips för er som vill bränna den relativt nya lönen... 
Coastalscents har ovan kit på rea för $39,95 (plus frakt). Tror det passar perfekt för nybörjaren som vill prova många färger. Kanske en present till tonårsdottern? Och titta på alla penslarna som ingår, bara fodralet är ju en bra investering...

Beautybay har 10% rabatt på hela sortimentet med koden SAVE10, om man handlar för över £65 så får man 15% med koden SAVE15. Gäller t o m söndag.

Yves Rocher har lagerrensning med bra rabatter på massa prylar. Gratis frakt över 150:- och så brukar de ju alltid har en massa freebies när man beställer, har inte hunnit titta mer noga på vad de har just nu, men in på sidan och snoka vetja!

Eleven öppnar butik i Stockholm, närmare bestämt på Karlbergsvägen 37. Butiken öppnade idag, fredag. Undrar om de funderar på att öppna här i Göteborg...?

Om man handlar för över £40 på webshoppen Naturisimo, så får man en gåva med blandade produkter från bl a Green People och John Masters Organics till ett värde av £15. Använd koden DISCOVER.

Min favvoshop Feelunique säljer numera märket Urban Decay. Jag ser dessutom att de fått in en hel del av nyheterna såsom t ex dessa gloss. Jag hade tänkt köpa något av dem i NY, men nu vette tusan om jag kan hålla mig tills vi åker... hmmm. Om ni skulle åka på moms (de skickar från Jersey som ligger utanför EU) så ersätter Feeluniqe detta om man visar dem kvittot för denna. Det finns t o m en speciell länk på sidan för det, jag har råkat ut för moms två gånger därifrån och fått tillbaka pengarna snabbt som attan så det funkar verkligen.
Under mars månad har Escentual rabatt på franska apoteksmärken, så kolla in på sidan imorgon och se vilken rabatt just ditt favoritmärke har. Ordinariepriserna är rätt mycket lägre än i Sverige så man kan verkligen fynda!

Sen har jag tyvärr en tråkig nyhet: Memeboxarna som jag tipsade om häromdagen kommer inte gå att köpa från Sverige längre. Man kan beställa t o m den 31 mars, men sen är det tydligen stopp. Hoppas de ändrar sig, kanske skulle vi svenskar mailbomba dem och be dem ändra på beslutet? Så passa på att beställa inom kort om ni är sugna. Jag försökte gå in på sidan, men de håller tydligen på och bygger om den just nu. Hoppas den kommer upp snart så man hinner fynda... och jag som har lite köpstopp just nu. Kanske är det en anledning att bryta det?

Ja det var allt jag hade att bjuda på idag, hoppas ni får en härlig helg! Själv är jag tyvärr jätteförkyld och har fortfarande lite problem med mitt öga (även om det är bättre nu) så jag tar det nog ganska lugnt. Ena sonen ska spela badmintonturnering på söndag så då är hela familjen med och hejjar. Nu ska jag ut i köket och fixa lite tacos sådär härligt svensson-aktigt. Gôtt på ren jutteborgska!


4 kommentarer:

Lotta L sa...

Farliga tips! Tror nog inte det blir något för min del, mannen kom hem inatt efter flera dagar i London. Och jag hade en liten lista... Fast det var väldigt lite skönhet, bara ett löst puder samt Sleek Storm palette. Vi renoverar köket just nu och jag får dåligt samvete om jag köper för mycket sånt som jag inte behöver. Men lite måste man ju unna sig klart!
Idag firar vi sonens 16- års dag, sen jobbar jag hela helgen. Önskar din son lycka till med sin badminton! Och att du snart mår bättre.
Trevlig Helg!

Ninni sa...

Åh, grattis till sonen! Vi har ett jättesunkigt kök om det är till nån tröst... Hihi.

Anonym sa...

OH! inte Memeboxen! JAg beställde min första för några dagar sedan och tycker det ska bli jättespännande. Hade nästan tänkt att byta från Glossybox och lyxa till mig med memebox då och då istället. Hoppas dom kan ändra sig!



Ninni sa...

Visst blir man besviken! Håller utkik efter fler alternativ...