torsdag 13 februari 2014

Lite blandat småplock

Ofta ser jag saker som jag tänker att jag måste tipsa er om. Jag tänkte samla några av de tipsen i det här inlägget.

Först tänkte jag tipsa er om att Frontcover har kommit med hela sju olika nya paletter för våren 2014. Märket håller hög kvalitet och deras paletter är verkligen roliga och innovativa. Inte är de dyra heller, en jättestor palett med allt möjligt inuti kostar mellan £16.50-29.50. Paletten på bilden nedan går loss på £22.50, dvs ca 250:-. Här kan ni se alla vårens paletter. Dock är paletterna ganska skrymmande, det hade varit toppen om alla produkter i dem gick att plocka ur och använda separat.
Att Real Techniques har finfina borstar har jag förstått. Jag äger dessvärre ingen av dem, men det är nog bara en tidsfråga. Ska titta närmare på dem när jag kommer till NY i vår hade jag tänkt. De kommer nu under våren med retractable brushes, dvs penslar som går att fälla in så de inte blir förstörda när man t ex reser. En annan av deras nyheter som lockar mig lite extra är den nya eyelinerpenseln som har en silikontip istället för penselstrån. Vad tror ni om den? Här kan ni läsa mer om den. $6 för en sån är ju som hittat dessutom så jag ser ingen anledning till att inte prova den, jag menar 35 spänn!
Underbara märket L'Occitane kommer med tre nya body butters i fina burkar. Lime, ros och vanilj är dofterna. Den som lockar mig mest är nog vanilj. Burkarna innehåller 100 ml och kostar 195:-/st. Finns på L'Occitanes hemsida och i butik. 
Jag är galet sugen på en plattång från GHD, eller styler som de kallar det. Vad jag förstår så är GHD's stylers de allra bästa som finns att köpa. Jag har dock en bra plattång redan så ett köp är inte motiverat för mig, men fina är de. Om min nuvarande tång går sönder så tänker jag inte köpa något annat än en GHD. Kolla in vårens fina färger. Dessa ligger på 1699:- i butik eller på nätet. 





Inga kommentarer: