söndag 13 oktober 2013

Mer nagelfolie

Visst blev det fint! Detta är mitt andra försök med nagelfolie (om man bortser från det jag gjorde när jag hade ett dåligt lim). Älskar det holografiska resultatet. Avskyr höstmörkret som göra att jag får fota under köksfläkten.
Det blev lite spill på sidan som ni ser, men det är jättelätt att peta bort med en orangepinne, mycket lättare att få bort än lack som man målat brevid.

Jag grundade med Essie-lacket Jamaica me crazy för det låg ganska nära folien färgmässigt. Två tunna lager lade jag.
Man kan med fördel ha grundlacket en dag innan man folierar för då får man ju ut två manikyrer av lackningen, en utan och en med folie. Spar tid.
Mycket fin folie som kom i ark, de flesta kommer i rulle och då ligger de förpackade i en praktisk burk som ser ut som en filmrulleburk, det funkar egentligen bättre för förvaring då folien är känslig för beröring.
 Galet holografiskt! 
Såhär ser en använd bit folie ut, man kan såklart använda hela biten och dutta på mer om man missat någon bit av nageln. man kan även klippa mindre bitar för att slösa mindre.

Ni får gärna höra av er om ni är sugna på att prova, jag har ju som sagt beställt en hel del sånna här folie-varianter och har även en jättestor flaska lim så jag kan dela med mig mot en liten kostnad, billigare än att beställa hela kitet själv, speciellt så är limmet rätt dyrt. När alla foliesorterna kommer så lovar jag att visa. Det kommer att bli rena julafton, 20 rullar med olika mönster - längtar! Det enda som är dåligt med folie är hållbarheten, det blir nött väldigt fort då folien är så känslig. Men perfekt till fest eller om man ändå målar om naglarna varje dag. Helst vill jag ju även skippa överlacket då det gör att folien lätt krackelerar, dock ökar det hållbarheten något så det är en smaksak. Egentligen kan man foliera vad man vill, inte bara naglarna. T ex grattiskort!

6 kommentarer:

Lotta L sa...

Så fint! Snyggt med det holografiska!
Även om jag skulle ha lite längd på mina naglar (vilket jag inte har) så tror jag det är lite för pilligt för mig!
Jag har kört oljebehandling nu i sex veckor, sådär resultat. Kommer faktiskt ihåg att olja in dom varje kväll. Men annars har jag blivit rätt lat.

Ninni sa...

Men det är busenkelt! Mycket lättare än man tror. De där konad-stämplarna däremot vågar jag mig inte på. Det verkar bökigt. Vad duktig du är som oljar in, jag tyckte tyvärr inte det gjorde någon skillnad för mig för jag är inte så torr, iaf inte just nu.

Kerstin sa...

Wow vad fint! Ska bli kul att se alla olika sen när de kommer till dig. Jag är himla sugen på att testa, vi får höras om det sen :)

Ninni sa...

Jag lovar visa, det är som sagt inte svårt alls!

Sublim sa...

Läckert!
Kan du inte göra en jämförelse mellan folie-nagel och skimmer/metallic-lack. Är nyfiken på hur de skiljer sig åt. Mer än att det ena är lack och det andra folie då. ;)

Ninni sa...

Bra idé - ska fixa det.