fredag 4 oktober 2013

Lift & Luminate - nya serum från No7

Ingen av er har väl glömt No7-serumet Protect & Perfect som kom för ett par år sedan? Produkten sålde slut överallt på ett kick och folk fick ställa sig på väntelista för att få tag i en tub. Jag gillade serumet jättemycket och tog mig igenom säkert tre tuber, vilket är mycket för en person som alltid vill prova nya hudvårdsprodukter. Bra betyg alltså!

Nu kommer No7 med uppföljaren i form en ny serum-duo. I en och samma förpackning kommer ett serum för dagen och ett för natten. Såhär beskrivs produkterna:

The Night Serum:Den revolutionära ingrediensen PHA (glukonolakton) exfolierar hudens yta för att vitalisera, jämna ut hudtonen och fylla på hudens fuktbarriärer.
En blandning av ingredienser, bland annat peptider, patenterat antioxidantkomplex och vitamin A, har i en oberoende klinisk studie visat sig förbättra hudens textur. Dessa superserum är beprövade att fungera och ger en mjuk och len hy redan från första användningen.


The Day Serum:Uppljusande komplex av sofora, kiwi och Vitamin C är utformat för att minska uppkomsten av åldersfläckar. Patenterad antioxidantformula av mullbär, ginseng och Vitamin C skyddar huden mot fria radikaler. Åtstramande komplex med Vitamin A, peptider och DPHP gör hyn bade mjukare och fastare.

En förpackning med två tuber á 15 ml kommer att kosta 299:-. Dessa lanseras på Apotek Hjärtat i mitten av oktober. 

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag fick det här i present för ett tag sedan, så det känns lite skämmigt att jag inte gillar dom. Klarade inte av att använda upp dom fast jag hade satt mig för att göra det. Känns som det bara är silikon, tycker jag. Men jag gillar å andra sidan inte det andra serumet heller. Ska jag klaga lite till så säger jag att dom är odryga.
Ja det här blev ju väldigt negativt! Tråkigt, men man kan inte tycka om allt. Det passade inte min hy helt enkelt.

Ninni sa...

Vad tråkigt, men alla kan ju inte gilla alla produkter så det är ju tur att marknaden är stor. :-)