lördag 14 september 2013

Tio tomma prover från Missha

Jag beställde tio stycken prover från det koreanska märket Missha på Ebay häromsistens. Jag var supernyfiken på märket så jag var snabb att testa dem. Alla proverna utom de bruna flaskorna på den nedre bilden räckte endast till en enda användning. I vanliga fall brukar innehållet i kuvertprover räcka till ett par användningar så mina åsikter här grundar sig alltså bara på en enda testning.

  • Time Revolution Aqua youth cream, gel-kräm som doftar svagt och fräscht. Kändes som en sommarkräm då den var lätt.
  • Kräm i guldfärgad förpackning utan engelskt namn. Lyckades ta reda på att detta är en ansiktskräm iaf. Den var ganska fet, men sjönk in bra. Doftfri.
  • Super Aqua ultra water-full clear cream, nästan doftfri lätt gelkräm. Rätt trevlig.
  • Super Aqua ultra water-full cream, lite fylligare än den förra, kändes skön på huden och var nästan doftri. 
  • Time Revolution Night Repair, ett nästintill doftfritt nattserum. Kändes helt ok på huden.


  • Super Aqua cell renew Snail cream Innehåller en av de senaste populära ingredienserna - nämligen snigelsekret! Var rätt så skeptisk, men den doftade gott och kändes lätt och fräsch på huden.
  • Lite osäker på vad detta var, trodde det var ansiktsvatten, men det är en ljusbrun gelé med något glitter i... nån som vet? Ett serum kanske? Vågade inte använda eftersom jag inte visste vad det var.
  • Time Revolution the First treatment essence, detta trodde jag var nån form av lotion eller serum, men det visade sig vara ett ansiktsvatten som mest rann mellan fingrarna på mig. Hade jag vetat det så hade ju haft en bomullsrondell redo... well well.
  • Time Revolution Wrinkle cure Dream silky lotion, tunn väldoftande kräm som konstigt nog inte sjunker in utan lämnar en tråkig hinna. Märkligt eftersom den är så pass tunn i konsistensen.
  • Time Revolution Wrinkle cure Extreme soft toner, fräsch neutral doft och milt ansiktsvatten.
Sammanfattningsvis så tycker jag nog att produkterna känns proffsiga och bra. Det konstiga är att den produkt jag fastnade mest för var snigelkrämen (längst till vänster på nedre bilden). Den kan jag tänka mig att köpa i fullstorlek nån gång. Om ni vill läsa mer om snigelkrämer och serum så kolla in hos Fröken Rosa, hon är proffs på koreansk hudvård. 

Inga kommentarer: