lördag 27 juli 2013

Apolosophy-sminkning

Jag ville att ni skulle få se några av produkterna som jag fått för att prova från Apolosophy, tyvärr blev bilderna på hela mitt ansikte inget vidare, ska se om jag kan fixa lite bättre en annan dag. Nåväl, ni får se ögonen ändå. Här har jag använt mig av alla tre nyanserna i trioskuggan Warm Brown. Även concealer, rouge och solpuder har jag använt även om det inte framgår, tänkte ändå delge er mina synpunkter på Apolosophy-produkterna.
Trioskuggan har väldigt fina färger. Dock är sådana här bakade skuggor väldigt dammiga, jag föredrar krämigare skuggor för dessa flyger omkring för mycket i min smak. Jag måste säga att dessa är otroligt lika IsaDoras bakade trio-skuggor som även de är för dammiga i mitt tycke. Jag har ännu inte hittat någon bakad skugga som inte varit dammig, undrar varför de inte kan göra dem lite mer krämiga? Synd för de ser så himla fina ut i förpackningen.

Rouget är jättefint och inte alls lika dammigt som skuggorna, det är inte jättemycket pigmenterat, men det är bara bra tycker jag. Det gör det nämligen lättare att applicera, det är ju betydligt enklare att lägga på mer än att ta bort om man råkar ta för mycket. Skulle vilja påstå att detta är ett perfekt vardagsrouge och även jättebra för nybörjare som är rädda att misslyckas. Den här nyansen heter Fresh pink och jag skulle nog vilja påstå att den bör passa de flesta.

Solpudret är underbart! Jag älskar att det dels inte är för orange och att Apolosophy valt att inte tillsätta något skimmer. Jag gillar matta puder mycket mer än skimriga. Just nu är detta puder nästan samma färg som min hud, vilket gör att det både går att använda det under sommaren och även en bit in på hösten när jag vill se lite friskare ut.

Sen har vi concealer-pennan. Den använder jag jättemycket just nu. Den är inte så täckande, utan ljusar mer upp under ögonen och kring näsvingarna. Om man har väldigt mörka ringar så rekommenderar jag nog att använda en concealer i stift eller i kaka. Men denna är väldigt lätt att använda och passar mig perfekt just nu. Jag hade en liknande från MUA för ett tag sen, men den var rena skiten så det skiljer mycket i kvalitet. Denna är bra!

Jag fick även ett puder från Apolosophy, men det var på tok för ljust för mig även vintertid, såg ut som mjöl. Ska kanske ta och köpa mig ett i mörkare nyans snart. Jag gillar Apolosophys förpackningar, de är stilrena och känns moderna.
Övriga produktar jag använt är en brynskugga från Jordana (glömde fota), mascara från IsaDora (kommer recension snart) och den bruna kajalpennan från Sephora som jag köpte i Spanien för några veckor sedan. Den senare är riktigt bra och jag betalade bara fyra euro för den på rea så jag är jättenöjd! Bra pigment och bra hållbarhet.

3 kommentarer:

beautylana sa...

Rouge ser jätte bra och kall ton som skulle passa mig!

Lotta L sa...

Det ser jättefint ut! Nu blev jag jättesugen på att köpa en hel del från Apolosophy! Som rouget tex. Och till och med solpudret, jag som aldrig har använt solpuder eller varit intresserad av att använda.
Men även om du nu tyckte att ögonskuggorna dammade, satt dom bra?

Kerstin sa...

Finfint på dig!