fredag 7 juni 2013

Glossybox maj

Nu har jag prenumererat på Glossybox rätt så länge, tror jag hoppade på när den tredje boxen kom ut och jag köpte både julboxen och mors-dags-boxen som inte ingick i den vanliga prenumerationen. Jag börjar bli rätt så trött på att de gör tabbar. 

Kolla här vad mycket som gått snett: 
  • Vissa produkter har jag fått två gånger (t ex Burt's bees nagelbandskräm). Anser att de får se till att inte samma prenumerant får samma produkt två gånger.
  • Vissa märken återkommer lite för ofta (som skräpmärket Anatomicals och Model Co). 
  • Julboxen som skulle vara extra exklusiv innehöll produkter som sedan även skickades ut i de vanliga boxarna. Då kändes plötsligt inte julboxen så exklusiv.
  • Mors-dags-boxen hade inte det utlovade värdet då en av produkterna blev utbytt mot en mindre flaska. Visst, man fick skicka tillbaka boxen, men hur jobbigt är inte det? Hade varit bättre att de hade satt in lite pengar tillbaka på vår konton. Dessutom tror jag inte det fanns en enda produkt i den boxen som min mamma hade uppskattat.
  • På sistone har boxarna börjat komma senare och senare och jag fick min maj-box först den 5 juni. Det verkar inte som om de hängt med personalmässigt när antalet prenumeranter ökat.
  • Jag fick en dricka-burk som hade gått ut i datum i senaste boxen. Jag tror inte det är något fel på innehållet, men sånt får man ju inte sälja. Tänk om någon blir sjuk - vad händer då?
  • Färgerna på sminket är väldigt märkliga. Jag har fått ett fult orange rouge, en grön ögonskugga, ett brunt läppstift och ett knall-orange läppglans. Om man nu vill att folk ska börja köpa de här märkena så bör man kanske hålla sig till de storsäljande nyanserna och inte till de färger som brukar återfinnas i realådorna när produkterna säljs ut till halva reapriset va? Det känns som om vi prenumeranter får sånt som blivit över... 
Näe, Glossybox, nu har ni begått lite väl många misstag här och jag har tröttnat. Visserligen är inte boxen dyr, men att lova och sen inte hålla löftena gång på gång känns inte seriöst alls. Därför har jag sagt upp min prenumeration nu. Många av produkterna har bara blivit liggande härhemma till ingen nytta alls och en del har jag gett bort.

Jag har glossydots innestående till en box till, men det får bli juli-boxen för i slutet av juni är jag bortrest. Man kunde tydligen spara glossydotsen och själv välja när man ska använda dem trots att man sagt upp prenumerationen. Återstår att se om det funkar...


Här är iaf innehållet i min så kallade maj-box (som borde kallats juni-boxen):

  • Dr Bronners flytande tvål. Såklart fick jag lavendel, typ den enda doft jag INTE ville ha då jag inte gillar lavendel. Men sambon eller barnen kan ju få den. 
  • Trind handkräm, kommer alltid till nytta förr eller senare. Sånna produkter tror jag de flesta uppskattar.
  • Color Club nagellacki nyansen Age of Aquarius, helt ok sommarfärg. Men det hade varit mer spännande om de hade lagt i ett sand-lack eller nån lite mer modern färg. Turkost känns lite "förraförra sommaren" i mitt tycke. 
  • Wen Sweet almond mint, nån slags balsam som även ska funka som schampoo, jag kommer att prova den här produkten nån gång framöver. De gör tydligen reklam på TV-shop för denna. Jag kollar aldrig på TV-shop så har dålig koll.
  • Elisabeth Arden Ceramide capsules, de här har jag haft tidigare. Kolla här för recension. 
  • Dricka-burk som hade gått ut i datum - åkt i sopen så därför ej med på bild.

Jag såg att andra fick nån kräm från Akademikliniken, den hade jag gärna provat. Dessutom hade jag som sagt gärna fått en annan doft på Dr Bronner-tvålen. Jag har testat den som doftar mandel, men upplevde den som väldigt blaskig så lämnade halva flaskan på ett hotell i London. Tror tyvärr denna också är blaskig, ser ut så i flaskan. Fattar inte riktigt hajpen, fast den kanske beror på att produkten är fairtrade? Om ni gillar dessa så kan ni iaf köpa dem billigt på iHerb.

3 kommentarer:

beautylana sa...

Jag håller med om GlossyBox, jag har sagt upp min prenumeration redan under ProjectPan projekten. Och skickade tillbaka MorsDag boxen (måste kolla om jag fick peng tillbaka)

Ninni sa...

Ja, de har ju verkligen gjort många misstag så de kanske får skärpa sig framöver för att få behålla prenumeranterna. Jag kan tänka mig att hoppa på igen om de får ordning på det hela.

Anonym sa...

Tog med mig Wen grunkan i necessären istället för shampo o balsam. Den funkade faktiskt riktigt bra.