torsdag 13 juni 2013

Askungekrämer

Clarins Beauty Flash Balm har ni säkert testat. Den krämen är väldigt känd inom skönhetskretsar och den har funnits i rätt så många år. Det är en så kallad "askungekräm" som man kan använda om man ser lite trött ut och behöver en piff. Jag brukar slänga på mig den när jag ska på fest eller när jag vill se lite extra fräsch ut. Vette tusan om den egentligen funkar, men den doftar fräscht och jag känner mig nog en smula piggare faktiskt så det räcker för mig. Placebo-effekten ni vet...

Nu har Elemis kommit med en liknande kräm. Såklart blev jag nyfiken! Jag köpte lite andra grejor från märket och anledningen var delvis att deras Pro-Radiance Illuminating Flash Balm medföljde i den GWP-necessär man fick på köpet. Jag känner inte att jag behöver fullstorlek av produkter jag bara använder ibland. Resten av Elemis-produkterna kommer ni få se vartefter jag testar dem. Jag testade lite på handen av denna och den doftar fräscht, men kanske lite för starkt tycker jag. Konsistensen liknar Clarins kräm.

Clarins Beauty Flash balm hittar ni i svenska butiker där den kostar 405:- för en tub om 50 ml. Dock förekommer den ofta i GWP-necessärer i mindre storlek. Min tub är en sådan på 15 ml och jag har även en på 30 ml så de förekommer i olika storlekar. Man kan även köpa denna i fullstorlek på Escentual just nu för £23,20 (ca 250:-).

Elemis Pro-Radiance Illuminating Flash Balm finner ni hos Feelunique för £32 (ca 350:-), tuberna i ordinarie storlek är 50 ml. Håll även här utkik efter GWP-erbjudanden. Jag googlade lite snabbt för att se om denna finns i någon svensk shop, men hittade ingen vid första anblick.

Inga kommentarer: